Biznes muzyczny - Patryk Gałuszka

Biznes muzyczny

4.00 Oceń książkę!

Autor: Patryk Gałuszka

Wydawnictwo: Placet
ISBN: 9788374881463
EAN:
Format: 165 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 304
Data wydania: 2009-10-12
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
33.99
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie w trakcie zakupów w sklepie lub podczas przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni oraz artystów ją tworzących i wykonujących. Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem? Postęp technologiczny ? wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu ? całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę dużym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. ?piractwo internetowe? godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.

Książka "Biznes muzyczny"
Patryk Gałuszka