Big Data - Mayer-Schonberger Victor, Cukier Kenneth

Big Data

4.00 Oceń książkę!

Autor: Mayer-Schonberger Victor, Cukier Kenneth

Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 9788377465158
EAN: 9788377465158
Format: 233 x 158 x 24
Oprawa: Twarda z obwolutą
Stron: 264
Data wydania: 2014
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
51.97
książka
50.91zł
książka
52.99zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Odkrywczy opis najnowszych trendów technologicznych i ich znaczącego wpływu na gospodarkę, naukę i społeczeństwo
Jaki kolor nadwozia powinieneś wybrać, kupując używany samochód, jeżeli chcesz zwiększyć prawdopodobieństwo nabycia samochodu w dobrym stanie? W jaki sposób władze mogą zlokalizować najbardziej niebezpieczne studzienki w Nowym Jorku, żeby zapobiec ich eksplozjom? Jak według Google'a będzie rozprzestrzeniała się epidemia wirusa grypy H1N1?
Odpowiedzią na te i wiele innych pytań jest big data. Termin "big data" odnosi się do naszych nowo nabytych umiejętności przetwarzania ogromnych ilości informacji, ich błyskawicznej analizy i wyciągania odkrywczych wniosków. To nowe podejście może przekształcić niezliczone zjawiska - począwszy od cen biletów lotniczych po treść milionów książek - w dającą się przeszukiwać formę i wykorzystać rosnącą moc obliczeniową komputerów do odkrycia zależności, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Rewolucja ta, porównywalna z pojawieniem się internetu, a może nawet wynalezieniem druku, zmieni w najbliższych latach nasz sposób myślenia o biznesie, zdrowiu, polityce, edukacji i innowacjach. Niesie ze sobą również nowe zagrożenia, poczynając od końca prywatności takiej, jaką znamy, a kończąc na ewentualnym karaniu za jeszcze niedokonane czyny wyłącznie na podstawie przewidywań naszych przyszłych zachowań wynikających z analizy ogromnych zbiorów danych.
W tej napisanej jasnym językiem, często zaskakującej książce dwaj czołowi eksperci wyjaśniają, czym jest big data, jak zmieni nasze życie i co możemy zrobić, by uchronić się przed związanym z tym zjawiskiem niebezpieczeństwem. Big data jest pierwszą tak obszerną pracą poświęconą temu problemowi.
Viktor Mayer-Schönberger - profesor w działającym w ramach Uniwersytetu Oksfordzkiego Oxford Internet Institute, gdzie zajmuje się problematyką nadzoru i regulowania internetu. Powszechnie szanowany autorytet w dziedzinie big data, autor ponad stu artykułów i ośmiu książek - ostatnia z nich to Delete: The Virtue of Forgetting in the Digital Age. Doradza wielu korporacjom i organizacjom na całym świecie, między innymi firmie Microsoft i Światowemu Forum Ekonomicznemu.
Kenneth Cukier jest redaktorem "Economist" zajmującym się gospodarką i nowymi technologiami oraz cenionym komentatorem zjawiska big data. Jego artykuły dotyczące biznesu i gospodarki pojawiły się między innymi w dziennikach "New York Times" i "Financial Times".

Książka "Big Data"
Mayer-Schonberger Victor, Cukier Kenneth