Beck Info Biznes. Sektor publiczny w praktyce. Zarządzanie instytucją kultury - Ryszard Skrzypiec; Robert Barański; Ewa Ostapowicz; Sławomir Liżewski; Joanna Kos-Łabędowicz

Beck Info Biznes. Sektor publiczny w praktyce. Zarządzanie instytucją kultury

4.00 Oceń książkę!

Autor: Ryszard Skrzypiec; Robert Barański; Ewa Ostapowicz; Sławomir Liżewski; Joanna Kos-Łabędowicz

Wydawnictwo: C.H. Beck (uprz)
ISBN: 9788325575892
EAN:
Format: 165 x 238
Oprawa: miękka
Stron: 372
Data wydania: 2015-05-28
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
139.00
książka
142.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Stan prawny: kwieciń 2015 r.

Niniejsza publikacja została przygotowana, aby pomoacute;c Państwu w opracowaniu i wdrożeniu w instytucjach i organizacjach działających na obszarze kultury i sztuki, nowoczesnych systemoacute;w zarządzania aktywnością administracyjną i programową.

Dzięki tej książce będą Państwo mogli:

  • poznać zasady prawne funkcjonowania instytucji kultury ndash; tworzenie, łączenie, przekazywania, podział, likwidacja IK, jak roacute;wnież działalność statutowa, forma prawna przekazania mienia przez organ założycielski itp.,
  • poznać zasady zatrudniania (powołanie, odwołanie, konkursy), i wynagradzania dyrektora IK, jego zastępcoacute;w oraz głoacute;wnego księgowego ndash; przedstawiamy roacute;wnież zakres ich obowiązkoacute;w i odpowiedzialności,
  • przygotować strategiczny plan rozwoju instytucji i organizacji zajmujących się kulturą i sztuką z podziałem na poszczegoacute;lne etapy pracy nad strategią (zdefiniowanie misji i wizji IK, analiza SWOT, cele i mierniki, planowanie strategiczne, budżet strategiczny),
  • zarządzać zasobami ludzkimi,
  • przygotować plan finansowy instytucji kultury,
  • opracować budżet zadaniowy dla poszczegoacute;lnych działań w podziale na przychody i koszty,
  • przygotować i zrealizować interesującą ofertę programową ndash; zapewni to placoacute;wce frekwencję przez długi okres jej istnienia (formy aktywności zawarte w ofercie, etapy planowania oferty, grupa docelowa, sposoby planowania wydarzeń, program zajęć prezentowany w ofercie, konstruowanie budżetu oferty, wykorzystanie Internetu w prezentacji oferty)
  • zarządzać projektami (planowanie projektu i jego budżetu, problem jako źroacute;dło projektu, tworzenie celoacute;w projektu, określenie rezultatoacute;w i wskaźnikoacute;w realizacji projektu, opis grupy docelowej, analiza rozwiązań alternatywnych, harmonogram realizacji projektu, koordynacja projektu, personel w projekcie, zarządzanie informacją w projekcie, jego sprawozdawczość i monitoring, przedstawienie projektu do konkursu dotacyjnego, studium wykonalności projektu, umowa o dofinansowanie projektu, przekazywanie płatności, projekty partnerskie, )
  • poznać metody konstrukcji i realizacji projektoacute;w społecznych i inwestycyjnych,
  • opracować formularze ewaluacyjne ndash; omawiamy poszczegoacute;lne etapy, kryteria, metody i techniki badań ewaluacyjnych i rezultaty, ktoacute;re powstają w wyniku jej przeprowadzenia
  • zapewnić swojej instytucji dobrą kondycję finansową ndash; pokazujemy jak pozyskać znaczące środki finansowe pochodzące z programoacute;w dotacyjnych i od sponsoroacute;w prywatnych
  • wybrać narzędzia promocji w Internecie odpowiednie do prowadzonej działalności.

Książka wyjaśnia m.in.:

  • jaką działalność inną niż kulturalna może prowadzić Instytucji kultury,
  • jak opracować zadania, podzadania i działania w ramach funkcji 9 do projektu budżetu na rok 2015 w układzienbsp;zadaniowym oraz ich mierniki,
  • jak zaplanować przychody i koszty w układzie zadaniowym,
  • jak pozyskać środki na działalność kulturalną od sponsoroacute;w,
  • jakie są zasady wspoacute;łpracy instytucji z innymi partnerami (wspoacute;łpraca z samorządowe, z organizacjami pozarządowymi, zarządzanie partycypacyjne),
  • jak pozyskać finansowanie na działalność kulturalną ze środkoacute;w krajowych (dotacje podmiotowe, celowe, dotacje z pożytku publicznego ndash; otwarty konkurs ofert, tryb uproszczony, programy Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego),
  • jak pozyskać finansowanie na działalność kulturalną ze środkoacute;w zagranicznych (Programy Operacyjne),
  • jak przygotować program imprezy okazjonalnej rozbudowanej o szereg wydarzeń towarzyszących,
  • jak przygotować wzorcową ofertę kulturalną,
  • jak wyznaczyć wskaźniki rezultatu projektu,
  • Książka "Beck Info Biznes. Sektor publiczny w praktyce. Zarządzanie instytucją kultury"
    Ryszard Skrzypiec; Robert Barański; Ewa Ostapowicz; Sławomir Liżewski; Joanna Kos-Łabędowicz