Książka Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich wpisuje się w aktualny i ważny nurt rozważań na temat roli informacji i wiedzy w zarządzaniu wspoacute;łczesną organizacją. Rosnące znaczenie informacji i wiedzy w biznesie jest pochodną głębokich i coraz szybciej dokonujących się zmian w jego otoczeniu, co skutkuje wzrostem niepewności i ryzyka w działalności przedsiębiorstwa. Tworzy się nowe środowisko biznesu, w ktoacute;rym informacja oraz umiejętność przekształcenia jej w unikatową wiedzę stają się kluczowymi elementami podnoszenia poziomu konkurencyjności organizacji i budowania jej relatywnie trwałej przewagi konkurencyjnej.
Autorzy książki -nbsp;pracownicy naukowi Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łoacute;dzkiego -nbsp;koncentrują się na przedstawieniu roli informacji, pozyskiwanych głoacute;wnie w drodze badań marketingowych, w podejmowaniu decyzji menedżerskich. Opierając się na wszechstronnych studiach literaturowych, podejmują proacute;bę wyjaśnienia istoty informacji i jej znaczenia w zarządzaniu modelem biznesowym przedsiębiorstwa, ze szczegoacute;lnym uwzględnieniem relacji: potrzeby informacyjne -nbsp;decyzje marketingowe. W zasadniczej części pracy prezentują wyniki szeroko zakrojonych badań empirycznych wśroacute;d przedsiębiorstw. Poza diagnozą stanu i uwarunkowań badań marketingowych podejmowanych przez polskie przedsiębiorstwa, w książce dokonano oceny użyteczności tychże badań w procesach decyzyjnych. Prezentowana praca jest jedną z nielicznych publikacji poświęconych ocenie wykorzystania wynikoacute;w badań marketingowych w rozwiązywaniu konkretnych problemoacute;w rynkowych. Za nowatorskie można uznać badania dotyczące informacyjnych podstaw negocjacji biznesowych.
Książka ma liczne walory metodyczne, poznawcze i praktyczne. Jest adresowana do szerokiego grona odbiorcoacute;w. Treści pracy mogą być inspirujące dla pracownikoacute;w naukowych zajmujących się problematyką zarządzania informacjami, a przede wszystkim marketingu. Poruszono w niej także wiele wątkoacute;w użytecznych dla praktyki gospodarczej. Ponadto może być wykorzystywana w dydaktyce na roacute;żnych poziomach studioacute;w z zakresu ekonomii i zarządzania.
Książka "Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich"
Bogdan Gregor; Magdalena Kalińska-Kula