Badania jakościowe metody i zastosowania - Mirosława Kaczmarek; Agnieszka Springer; Iwona Olejnik

Badania jakościowe metody i zastosowania

4.00 Oceń książkę!

Autor: Mirosława Kaczmarek; Agnieszka Springer; Iwona Olejnik

Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788375562279
EAN:
Format: 165 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 254
Data wydania: 2013-05-01
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
38.99
książka
47.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Od kilkunastu lat zaobserwować można rosnące znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Świadczą o tym postawy menedżerów, którzy coraz częściej podejmowane decyzje uzależniają od informacji uzyskanej z badań. Niezbędna staje się w szczególności aktualna, wiarygodna i szybko dostępna wiedza o zachowaniach konsumentów, a także o działaniach konkurentów. Systematycznie rośnie zatem rola "dobrej" informacji pochodzącej z badań marketingowych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Co więcej, wartość takiej informacji doceniana jest nie tylko przez duże korporacje międzynarodowe i agendy rządowe, ale również przez małe i średnie przedsiębiorstwa, o lokalnym zasięgu działania.

Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans pomiędzy tym, co klienci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania. Zastosowanie metodologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie do "wnętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc niezbędne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych. Metody jakościowe umożliwiają "wyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie jego nieświadomych schematów postępowania oraz zrozumienie przyczyn irracjonalnych decyzji.

Książka "Badania jakościowe metody i zastosowania"
Mirosława Kaczmarek; Agnieszka Springer; Iwona Olejnik