Asertywność nauczycieli. Badania empiryczne - Zubrzycka-Maciąg Teresa, Kirenko Janusz

Asertywność nauczycieli. Badania empiryczne

4.00 Oceń książkę!

Autor: Zubrzycka-Maciąg Teresa, Kirenko Janusz

Wydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788377847428
EAN: 9788377847428
Format: 239 x 169 x 15
Oprawa: Miękka
Stron: 286
Data wydania: 2015
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
36.97
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Autorzy podjęli ważny problem, który stosunkowo rzadko jest przedmiotem szerzej zakrojonych badań. (…) Przyjęcie postawy asertywnej pozwala jednostce na bycie sobą, akceptowanie siebie, swobodne wyrażanie opinii i emocji, a także na okazywanie sobie szacunku, z jednoczesnym poszanowaniem praw innych ludzi. Są to umiejętności niezbędne współczesnemu człowiekowi dla satysfakcjonującego funkcjonowania w społeczeństwie. (…) Należy podkreślić dużą wartość poznawczą pracy, która wynika z faktu, iż dostarcza wielu cennych informacji zweryfikowanych empirycznie w badaniach przeprowadzonych w grupie nauczycieli reprezentujących różne szczeble edukacji. (…) Porządkuje wiedzę dotyczącą problematyki asertywności, rozproszoną na co dzień w licznych opracowaniach naukowych, i przedstawia ją w formie przystępnej dla potencjalnego czytelnika. (…) Uważna lektura pozwala także znaleźć wiele odniesień do praktyki edukacyjnej, które mogą mieć zastosowanie w pracy wychowawczej nauczycieli. Wykorzystanie przez nich odpowiednich wniosków i propozycji rozwiązań zawartych w pracy oraz włączenie ich do określonych strategii edukacyjnych mogłoby ułatwić rozwój postawy asertywnej u wszystkich partnerów interakcji zachodzących w szkole (…).
Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Mieczysława Radochońskiego

Książka "Asertywność nauczycieli. Badania empiryczne"
Zubrzycka-Maciąg Teresa, Kirenko Janusz