Architektura Biznes, prawo, finanse Ciąża, wychowanie Dom, ogród Ezoteryka, magia Film, teatr Fotografia, edycja zdjęć Historia Hobby, kolekcjonerstwo Internet, komputery Krajoznawcze Kuchnia, potrawy Malarstwo, rysunek Moda, uroda Motoryzacja, transport Pierwsza pomoc, zdrowie Pozostałe Przyroda, krajobrazy Rękodzieło, biżuteria, szycie Rozwój osobisty Seks, relacje partnerskie Sport, forma fizyczna Sztuka, architektura Taniec, śpiew, muzyka Technika Wiara, duchowość Zwierzęta domowe, hodowlane
Pozostałe Thrillery, sensacyjne, kryminałyLudzie w firmie: od A do Z
Największym kapitałem firmy są jej pracownicy. Nie środki trwałe, nie zgromadzona gotoacute;wka, ale właśnie ludzie. To oni wytwarzają dochoacute;d przedsiębiorstwa, komunikują się z klientami, wdrażają zaprojektowane wcześniej innowacje, odpowiadają na zmieniające się warunki otoczenia. Kto tego nie rozumie, szybko znika z rynku. W świecie idealnym zespoacute;ł pracownikoacute;w działa jak jeden sprawny umysł - samouczący się komputer, elastyczny i gotowy do coraz wydajniejszej pracy. W praktyce ludzie potrzebują pomocy. Rolą menedżera jest im tę pomoc zapewnić.
Hasło bdquo;rozwoacute;j zasoboacute;w ludzkichrdquo; jest odmieniane w literaturze i prasie biznesowej przez wszystkie przypadki. Większość mądrych zarządzających zdaje sobie sprawę z wagi zagadnienia i stara się dbać o to, by pracownicy mieli zapewniony pakiet szkoleń, znali ścieżkę swojej kariery w danej firmie i doskonalili umiejętność pracy w grupie. Jednak ciągle w wielu organizacjach brakuje kompleksowego podejścia do tematu. Żadnej firmy nie stać na to, aby rozwijać zasoby ludzkie bez wcześniejszego określenia rezultatoacute;w, ktoacute;re chce osiągnąć. Aby je sprecyzować, konieczna jest analiza biznesowa, a jej wynikiem powinny być decyzje związane z rozwojem pracownikoacute;w. Tylko takie podejście daje gwarancję priorytetowego podejścia do zasoboacute;w ludzkich każdej firmy. I właśnie takie ujęcie tematu przedstawia Autorka.
dr Małgorzata Mitoraj-Jaroszek - certyfikowana konsultantka ROI i jedyna w Polsce przedstawicielka ROI Institute. Od piętnastu lat przygotowuje i prowadzi warsztaty dla firm prywatnych oraz instytucji państwowych, konsultuje też programy szkoleniowe. Jest członkiem AHRD (Academy of Human Resource Development). Autorka programoacute;w szkoleniowych dla kadry kierowniczej, szkoleń sprzedażowych oraz szkoleń z zakresu umiejętności społecznych a także projektoacute;w doradczych dotyczących procesoacute;w rekrutacyjnych, formalnej oceny pracy i oceny efektywności szkoleń. Roacute;wnocześnie pełni funkcję Prezesa Zarządu w średniej wielkości firmie handlowej.
Książka "Zarządzanie rozwojem pracowników. Kompleksowe i praktyczne ujęcie"
Małgorzata Mitoraj-Jaroszek