Zaistnieć w społeczeństwie. O potrzebie zwracania na siebie uwagi - Charles Derber

Zaistnieć w społeczeństwie. O potrzebie zwracania na siebie uwagi

4.00 Oceń książkę!

Autor: Charles Derber

Wydawnictwo: Gdańskie Psychologiczne
ISBN: 8389120216
EAN:
Format: 145 x 205
Oprawa: miękka
Stron: 140
Data wydania: 2002-08-08
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
15.49
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Chęć zaistnienia w społeczeństwie i rywalizacja o uwagę stanowią o jednej z najważniejszych konkurencji życia społecznego. Zainteresowanie innych ma takie samo znaczenie w kontaktach społecznych, jakie mają pieniądze w ekonomii: ludzie pragną ich i dotkliwie cierpią z powodu ich braku. Pieniądze i uwaga są oznaką prestiżu i sukcesu.
  • Jaka jest przyczyna tak obsesyjnej potrzeby, aby być rozpoznawanym?
  • Dlaczego programy typu talk show, reality show, ukryta kamera, której nagrania można stale oglądać w internecie, powieści autobiograficzne i tym podobne zyskują tak wielu odbiorców?

Charles Derber dowodzi, że we współczesnej kulturze ludziom brakuje wsparcia społecznego i dlatego za wszelka cenę chcą oni zdobyć zainteresowanie innych. Autor ilustruje ten konwersacyjny narcyzm przykładami dialogów, które dla wszystkich zabrzmią niepokojąco znajomo. Analizuje zjawisko pościgu za zainteresowaniem w sytuacjach oficjalnych i prywatnych, ukazując ogromne znaczenie, jakie we współzawodnictwie o uwagę maja takie cechy rozmówcy, jak: płeć, rasa i przynależność do klasy społecznej. Derber sugeruje, w jaki sposób zmienić ekonomię i kulturę, tak byśmy stali się bardziej zainteresowani społecznością, w której żyjemy, pełni empatii i chętni do oferowania naszej uwagi innym.

Książka "Zaistnieć w społeczeństwie. O potrzebie zwracania na siebie uwagi"
Charles Derber