Wycena biznesu w praktyce -

Wycena biznesu w praktyce

4.00 Oceń książkę!

Autor: ...

Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 9788375610390
EAN: 9788375610390
Format: 235 x 160 x 10
Oprawa: Miękka
Stron: 208
Data wydania: 2009
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
35.97
książka
44.90zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Podręcznik zawiera podstawową wiedzę na temat metod i procedur wyceny całego przedsiębiorstwa, wyodrębnionych jego części i poszczególnych aktywów. Autorzy przyjęli ciekawą konwencję opisu technik wyceny poprzez analizę konkretnych przykładów firm, w których przeprowadzono te procesy w różnych aspektach ich funkcjonowania. Są to m.in.. Następujące rodzaje spółek: handlowa, odzieżowa, spożywcza, telekomunikacyjna, usługowa wydobywcza (spółka celowa), oraz wybrane aktywa niematerialne ? tj. znak towarowy, siła robocza, umowa o niekonkurowaniu w firmie produkującej napoje energetyczne. Do zaprezentowanych wycen wykorzystane zostały następujące metody: zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF), rynkowe, skorygowanych aktywów netto oraz opcji realnych. Znak towarowy (marka) został wyceniony metodą nadwyżki stopy zwrotu, wartość umowy o niekonkurowaniu ? metodą DCF, a siła robocza ? metodą kosztu zastąpienia. Atutem książki jest jej praktyczny charakter, odniesienie teorii do rzeczywistości gospodarczej, co znacznie ułatwia zrozumienie problematyki zarządzania wartością przedsiębiorstwa.

Książka "Wycena biznesu w praktyce"