Visual Basic i DirectX. Programowanie gier w Windows - Wayne Freeze

Visual Basic i DirectX. Programowanie gier w Windows

4.00 Oceń książkę!

Autor: Wayne Freeze

Wydawnictwo: Helion
ISBN: 8371978065
EAN: 9788371978067
Format: B5
Oprawa: miękka
Stron: 416
Data wydania: 2002-10-22
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
52.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Książka opisuje krok po kroku tworzenie gry symulacyjnej rozgrywającej się w czasie rzeczywistym, podobnej do słynnej gry SimCity. Gra wykorzystuje Direct3D do wyświetlania grafiki trójwymiarowej oraz DirectInput do komunikacji z użytkownikiem. Opisane zostały interfejsy DirectSound i DirectMusic w stopniu umożliwiającym użycie efektów dźwiękowych i muzyki w grze. Nauczysz się więc tworzenia w pełni trójwymiarowej grafiki a także odtwarzania plików dźwiękowych w formacie MP3. Książka przeznaczona jest dla osób, które już programowały w Visual Basicu.

W książce opisano:

  • Wyświetlanie grafiki 3D za pomocą Direct3D
  • Sterowanie obrazem: obracanie, przybliżanie i przewijanie
  • Tworzenie animowanych postaci
  • Operowanie czasem w symulacjach
  • Odtwarzanie muzyki i efektów dźwiękowych przy użyciu DirectAudio
  • Interakcje użytkownik -- program za pomocą DirectInput
  • Syntezę mowy przy użyciu interfejsu Microsoft Speech API
  • Przygotowywanie grafiki 2D i 3D oraz plików dźwiękowych na potrzeby gry

Książka "Visual Basic i DirectX. Programowanie gier w Windows"
Wayne Freeze