TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi - Szczepańska Katarzyna

TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi

4.00 Oceń książkę!

Autor: Szczepańska Katarzyna

Wydawnictwo: POLTEXT
ISBN: 9788375611205
EAN: 9788375611205
Format: 235 x 165 x 15
Oprawa: Miękka
Stron: 280
Data wydania: 2010
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
31.97
książka
39.90zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Przyczynkiem do powstania tej książki było nie tylko wieloletnie zainteresowanie problematyką zarządzania jakością, lecz również doświadczenie w projektowaniu, wdrażaniu i ocenie zarządzania jakością w polskich przedsiębiorstwach. Wnioski płynące z obserwacji i analizy stały się podstawą przemyśleń nad spójnością filozofii zarządzania jakością z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Pozornie łatwa do określenia i wykorzystania ich zbieżność w praktyce zarządzania jakością okazała się ograniczeniem skuteczności systemu zarządzania jakością. Stąd wynika moje przeświadczenie o potrzebie nakreślenia współczesnych implikacji między zarządzaniem zasobami ludzkimi a jakością.

Katarzyna Szczepańska


Efektywność zarządzania, potrzebna dla utrzymania ciągłości działania współczesnego przedsiębiorstwa, tworzenia i dostarczania wartości beneficjentom w perspektywie długookresowej, stała się osią współczesnych dyskusji, wokół której rozważane są możliwości integracji wiedzy.
W teorii jakości (kompleksowe zarządzanie jakością, TQM ? Total Quality Management) problematyka zarządzania zasobami ludzkimi znajduje swoje uzasadnienie ze względu na rolę i znaczenie pracowników w kreowaniu rozwoju jakości i wartości produktów (wyrobów i usług) oraz wpływie na wyniki (finansowe i niefinansowe) osiągane przez przedsiębiorstwo.
Doskonałość w zarządzaniu zasobami ludzkimi można rozpatrywać w ujęciu systemu, działań personalnych, struktury podsystemu personalnego czy relacji zachodzących pomiędzy podsystemem personalnym a pozostałymi elementami przedsiębiorstwa w ujęciu funkcjonalnym.
Stopień dopasowania charakterystyk systemu zarządzania jakością oraz zatrudnionych pracowników do wykonywanych zadań i realizowanych działań stanowi odpowiedź na pytanie o zgodność potrzeb przedsiębiorstwa z wartością potencjału ludzkiego organizacji dla realizacji strategii.
Książka wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym, bowiem kompleksowo łączy dwa obszary badawcze (?) systemowe zarządzanie jakością oraz zarządzanie zasobami ludzkimi.

Z recenzji prof. dr. hab. Macieja Urbaniaka, Uniwersytet Łódzki

Książka "TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi"
Szczepańska Katarzyna