Teorie przedsiębiorstw - Adam Noga

Teorie przedsiębiorstw

4.00 Oceń książkę!

Autor: Adam Noga

Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
ISBN: 9788320819267
EAN:
Format: 145 x 205
Oprawa: miękka
Stron: 360
Data wydania: 2010-10-01
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
46.99
książka
63.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
W książce pokazano, że aby odnieść sukces w biznesie oraz prowadzić skuteczną politykę makroekonomiczną i rozwojową, należy odpowiedzieć na elementarne pytania: czym jest przedsiębiorstwo, kiedy może być ono zdolne do długotrwałego rozwoju (co wyznacza granice przedsiębiorstwa), jakie cele powszechne (m.in. dochodowe, prestiżowe) mogą osiągać interesariusze przedsiębiorstw oraz jakie cele autonomiczne (efektywnej alokacji, kreacji, podziału, rewitalizacji zasobów, wartości) dla całej gospodarki może zrealizować tylko przedsiębiorstwo. W ekonomii na te pytania udzielono bardzo wiele odpowiedzi, budując liczne teorie przedsiębiorstw(a). W książce omówiono zalety i wady 27 teorii. Ograniczenia analizowanych teorii przyczyniły się do poszukiwania nowej, autorskiej teorii przedsiębiorstw, w której podstawowym "genem" przedsiębiorstwa są długookresowe dążenia (użyteczności) gospodarstw domowych - interesariuszy przedsiębiorstw, akumulujących dla nich kapitał finansowy, rzeczowy i intelektualny.

Książka "Teorie przedsiębiorstw"
Adam Noga