Socjologia wizualna w praktyce -

Socjologia wizualna w praktyce

4.00 Oceń książkę!

Autor: ...

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788375256161
EAN: 9788375256161
Format: 240 x 170 x 18
Oprawa: Twarda
Stron: 272
Data wydania: 2012
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
56.50
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
"Monografia, którą Państwo trzymają w ręku, stanowi interesujący przyczynek do rozwoju socjologii wizualnej. Autorzy prac z zakresu socjologii wizualnej zwykle koncentrują się na analizie wizualnych przedstawień i wyobrażeń oraz społecznego kontekstu ich powstawania. Generalnie w socjologii tematyka skupia się wokół analizy teraźniejszości, a w socjologii wizualnej wokół analizy aktualnych i współczesnych wizualizacji. Za tym bardziej znaczący należy uznać wkład autorów prezentowanej książki, potrafili oni bowiem przeanalizować obrazy z przeszłości, których kontekst społeczny, interakcyjny kontekst powstawania, prezentowania i recepcji plakatów jest często trudny do poprawnego zrekonstruowania. Analiza plakatów wymaga dużej wiedzy historycznej, a także znajomości formalnej stylistyki komponowania obrazów w danym okresie historycznym i obszarze geograficznym. Niezbędna była zatem, oprócz znajomości relacji i faktów wojennych, wiedza z zakresu historii sztuki oraz w tym konkretnym przypadku znajomość zasad i historii propagandy. (...) W wielu analizach przedstawianych w tej monografii autorzy starają się odsłonić wielowarstwowość obrazów; zdejmując warstwę po warstwie, docierają do podstawowych motywów i technik perswazyjnych plakatów wojennych. Prace te stanowią bardzo istotny przyczynek do rozwoju technik analitycznych w socjologii wizualnej, a także - szerzej - w socjologii jakościowej".

Z przedmowy prof. dr. hab. Krzysztofa T. Koneckiego

Książka "Socjologia wizualna w praktyce"