Socjologia komunikacji i mediów - Eric Maigret

Socjologia komunikacji i mediów

4.00 Oceń książkę!

Autor: Eric Maigret

Wydawnictwo: Oficyna Naukowa
ISBN: 9788377370094
EAN:
Format: ...
Oprawa: twarda
Stron: 486
Data wydania: 2013-08-23
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
46.99
książka
61.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Eric Maigret, profesor socjologii mediów na Uniwersytecie Paris III, Sorbonne-Nouvelle, pracownik naukowy w krajowym Centrum Badań Naukowych, wykładowca w Instytucie Nauk Politycznych w Paryżu.

Chociaż rola mediów masowych jest w sferze społecznej bezdyskusyjna, trudna jest jednak do uchwycenia. Dyskusja grzęźnie, oscylując między protestami przeciwko skandalizującym programom typu reality show, przeciwko zaniedbywaniu kultury i demokracji na korzyść "komunikatywności", a nadzieją na przejrzystość i wiarygodność, jaką umożliwiają nowoczesne techniki przekazu.

Podręcznik jest świetnie skonstruowanym syntetycznym ujęciem najważniejszych związków, jakie łączą badania nad komunikacją z badaniami mediów. Obok historii socjologii komunikacji i mediów, obejmuje też ciągły dialog z dawnymi wielkimi teoriami. To intrygujące spojrzenie na teraźniejszość i przyszłość nauki o mediach nie pomija aspektów krytycznych i zarysowuje nowe perspektywy poznawcze.

Autor opowiada się za pogodzeniem badań nad wytwarzaniem i nad odbiorem, podkreśla korzyści płynące z przyjęcia szerszej perspektywy kulturoznawstwa.

Książka Erica Maigret jest nowoczesnym interdyscyplinarnym podręcznikiem dla wielu dziedzin humanistyki. Pomysłowa forma prezentowania bogatych treści - zabiegi mnemotechniczne - pozwala błyskawicznie przyswoić wiedzę. Atrakcyjny przedmiot i zalety stylu pisarskiego autora sprawiają, że książka będzie wydarzeniem rynkowym.

Książka "Socjologia komunikacji i mediów"
Eric Maigret