Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL - Karol Sobiesiak; Piotr Sydow

Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL

4.00 Oceń książkę!

Autor: Karol Sobiesiak; Piotr Sydow

Wydawnictwo: PWN Naukowy
ISBN: 9788301181994
EAN:
Format: 165 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 300
Data wydania: 2015-06-01
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
39.99
książka
60.97zł
książka
42.41zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Programowanie procesoroacute;w graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowanianbsp;na deweloperoacute;w w tej dziedzinie, ale roacute;wnież z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy.

Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostemnbsp;w stosunku do dwoacute;ch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głoacute;wnie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki troacute;jwymiarowej, ale także coraz częściejnbsp;do rozwiązywania bardziej ogoacute;lnych problemoacute;w natury matematycznej i algorytmicznej.
Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderoacute;w GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice troacute;jwymiarowej.

Dowiesz się

  • Czym są shadery
  • Jak wygląda architektura wspoacute;łczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej
  • Jak programować potok renderujący
  • Na czym polega i jak działa teselacja
  • Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader)

Powinieneś znać

  • API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym
  • Matematyczne podstawy grafiki troacute;jwymiarowej

Książka "Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL"
Karol Sobiesiak; Piotr Sydow