Retoryka reklamy - Piotr H. Lewiński

Retoryka reklamy

4.00 Oceń książkę!

Autor: Piotr H. Lewiński

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego (uprz)
ISBN: 9788322929506
EAN:
Format: 170 x 225
Oprawa: miękka
Stron: 274
Data wydania: 2008-11-04
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
33.49
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Reklamy... Jednych fascynują, innych odrzucają. Ale nawet wtedy, kiedy oglądane są z dużą rezerwą - skutkują! Jak to się dzieje, że nijaka kobieta, która w kolejnej przeraźliwie nudnej reklamie pokazuje nową koszulę i sugeruje, że właśnie ją wyprała w nowym, cudownym proszku o ulepszonym, trójfazowym działaniu, potrafi przekonać tysiące ludzi do zakupu tego właśnie proszku? W niniejszej książce próbuje się odpowiedzieć jeszcze na kilka innych pytań - jakie są reklamowe schematy argumentacyjne, jakie motywy i dlaczego najskuteczniej oddziałują perswazyjnie, jakie elementy językowe i obrazowe pomagają osiągnąć zamierzony cel? Twórca współczesnego komunikatu reklamowego posługuje się identycznymi środkami przekazu i kodami jak te, które są stosowane w innych dziedzinach kultury masowej: teledyskach, komiksach, programach rozrywkowych. Wykorzystuje do swych celów film, fotografię, malarstwo, rysunek, piosenkę, formy publicystyczne itd. Jeśli zatem reklama jest kompozycją wizualno-werbalną, a obie jej warstwy są równie ważne, to trzeba znaleźć taki sposób opisu, który w odniesieniu do obu będzie adekwatny. Wybór Piotra Lewińskiego padł na retorykę.

Książka "Retoryka reklamy"
Piotr H. Lewiński