Retoryka mediów Retoryka w mediach -

Retoryka mediów Retoryka w mediach

4.00 Oceń podręcznik!

Autor: ...

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR
ISBN: 9788375453560
EAN:
Format: 160 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 110
Data wydania: 2012-10-01
Gdzie kupić tani podręcznik?
podręcznik
23.99
podręcznik
31.47zł
Podręcznik w Twoim domu w ciągu 48h
Retoryka to sztuka mówienia. Słowo sztuka pokazuje wysoki stopień umiejętności. Słowo sztuka jest bardzo piękne ? i wtedy, kiedy myślimy o artyzmie, i wtedy, kiedy myślimy o dobrym rzemiośle. Ale od słowa sztuka pochodzi bardzo zły przymiotnik ? to jest słowo sztuczny. Sztuczny to już ?niedobry?. Kiedyś słowo sztuczny znaczyło ?zgodny z regułami sztuki?, ale dzisiaj sztuczny znaczy także ?fałszywy?. Kiedy mówimy o retoryce, często myślimy nie tyle o sztuce, ile o sztuczności; o tym, że robimy coś dla wizerunku, że robimy coś dla pozoru. A także często, że ta retoryka służy nie tyle porozumieniu, ile manipulacji. Więc ta umiejętność nie jest po to, żeby być razem z innymi ludźmi ? jak to kiedyś bywało ? tylko po to, żeby kogoś gdzieś daleko, tam gdzie on wcale nie chce, zaprowadzić.
prof. dr hab. Jerzy Bralczyk

Podręcznik "Retoryka mediów Retoryka w mediach"