Religijnosć nowych mediów - Regiewicz Adam, Pietruszewska-Kobiela Grażyna, Sasuła Łukasz

Religijnosć nowych mediów

4.00 Oceń książkę!

Autor: Regiewicz Adam, Pietruszewska-Kobiela Grażyna, Sasuła Łukasz

Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 9788380198357
EAN: 9788380198357
Format: 225 x 160 x 20
Oprawa: Miękka
Stron: ...
Data wydania: 2017
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
42.47
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Religijność nowych mediów jest już szóstym tomem serii Audiowizualne Aspekty Kultury w Ponowoczesności realizowanej w ramach projektu badawczego Zakładu Teorii Literatury Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Tym razem autorzy skupiają się na religijnym, mitycznym, rytualnym, a nawet teologicznym wymiarze działania nowych mediów.

Podobnie jak każda religia, także i technologia, wyrażana w szczególny sposób przez nowe media, odnosi się do możliwości przekraczania i zachowania przez człowieka własnej natury. Współczesna technologia staje się manifestacją transcendencji w świecie. Przyjęta przez autorów kryptoreligijna perspektywa pozwala dostrzec związek pomiędzy technologią a teologią, rozumianą jako symboliczna powłoka kultury, do niedawna jeszcze opasająca cywilizację zachodnią. Obie powłoki można potraktować jako rodzaj metanarracji kulturowej, za pomocą której cywilizacje starają się oswoić rzeczywistość i ukierunkować działania człowieka w świecie.

Książka "Religijnosć nowych mediów"
Regiewicz Adam, Pietruszewska-Kobiela Grażyna, Sasuła Łukasz