Rekonstrukcjonistyczne koncepcje zmiany społecznej poprzez edukację - Zielińska-Kostyło Hanna

Rekonstrukcjonistyczne koncepcje zmiany społecznej poprzez edukację

4.00 Oceń książkę!

Autor: Zielińska-Kostyło Hanna

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 832311837X
EAN: 9788323118374
Format: 230 x 160 x 20
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Stron: 377
Data wydania: 2011
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
35.50
książka
49.00zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Rekonstrukcjonizm otwiera nowy sposób myślenia o edukacji i w edukacji. Jest nowatorską koncepcją, która w ramach tradycyjnej dwudzielnej racjonalności myślenia o edukacji sytuuje się zdecydowanie po stronie zmiany i emancypacji, a nie adaptacji i dostosowania. Według rekonstrukcjonistów edukacja będąc zbyt obciążona transmisją i zbyt podatna na adaptację, traci z pola widzenia najbardziej palące problemy społeczne. Oryginalność rekon-strukcjonizmu nie polega jednak na tym, że stawia on przed edukacją zadanie emancypacji - wiele koncepcji pedagogicznych oczekiwało tego od edukacji, niektóre mówiły nawet o stwarzaniu nowego człowieka. W przypadku rekonstrukcjonizmu o wiele ważniejsza od tego ogólnego celu jest droga, która do niego prowadzi. Tu właśnie kryje się intelektualna sita i znaczenie tej filozofii edukacji. Theodore Brameld, najwybitniejszy przedstawiciel rekonstrukcjonizmu, powtarzał, że rekonstrukcja nie może niszczyć tego, co zastaje, że wszelka zmiana możliwa jest tylko pod tym warunkiem, że najpierw dogłębnie poznamy kulturę, którą chcemy zmieniać.
ze wstępu

Książka "Rekonstrukcjonistyczne koncepcje zmiany społecznej poprzez edukację"
Zielińska-Kostyło Hanna