Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług - Ulrych Wojciech

Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług

4.00 Oceń książkę!

Autor: Ulrych Wojciech

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788381422154
EAN: 9788381422154
Format: 240 x 170 x 12
Oprawa: Miękka
Stron: ...
Data wydania: 2019
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
42.47
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Koncepcja szczupłego zarządzania (lean management) prowadzi do ograniczania marnotrawstwa i tworzenia wartości dla klienta. Sprawdziła się ona w produkcji, ale czy taki sam sukces może osiągnąć w środowisku usług? Cechy usług wskazują bowiem na trudności w ich standaryzacji oraz na wymóg jednoczesnego świadczenia usług i ich konsumpcji przez klienta. Tymczasem lean podkreśla wagę zespołowego działania i postuluje ograniczanie istotnych indywidualnych praktyk zarządzania efektywnością pracownika (performance management), takich jak opis stanowiska pracy, wynagradzanie indywidualnej efektywności, zrezygnowanie z oceny okresowej. Czy zatem w świecie zespołowego, szczupłego zarządzania nadal jest miejsce dla systemowego zarządzania indywidualną efektywnością pracy?
W publikacji omówiono wpływ praktyk performance management na realizację wymogów lean w środowisku usług (lean service). Wynikiem po¬wiązania obydwu koncepcji było opracowanie globalnego modelu PM-LS. Wskazuje on, że istnieje zestaw praktyk performance management, który ogranicza bariery wdrażania lean w usługach i wpływa na ograniczanie marnotrawstwa w badanych działach funkcjonujących w środowisku usług.

Książka "Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług"
Ulrych Wojciech