Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu - Górniewicz Ewa

Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu

4.00 Oceń książkę!

Autor: Górniewicz Ewa

Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 8371747993
EAN: 9788371747991
Format: 170 x 240 x 5
Oprawa: Miękka
Stron: ...
Data wydania: 2011
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
25.50
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Niniejsza praca jest próbą umiejscowienia w tej nowej konwencji teoretycznej konkretnego problemu pedagogicznego, a mianowicie specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Uzyskanie powodzenia w opanowaniu tych umiejętności uzależnione jest od wielu czynników. W teorii nauczania przyjęto termin dojrzałość szkolna na określenie wskaźnika potencjalnych zdolności dziecka koniecznych do uzyskania co najmniej standardowego poziomu wymagań edukacyjnych. Sprostanie obowiązkom szkolnym wymaga więc od ucznia odpowiedniego poziomu umysłowego, fizycznego, emocjonalnego i społecznego. W psychologii rozwojowej opisuje się przypadki osób rozwijających się nieharmonijnie. Jednakże różnice indywidualne między uczniami są znaczne. Dysharmonie rozwojowe, jak przyspieszanie jednych a opóźnienie innych sfer, a tu parcjalne, fragmentaryczne deficyty, dotyczące kilku bądź jednej funkcji, czy warunki środowiskowe, a tu szczególnie warunki rodzinne bądź jakość procesu kształcenia szkolnego, mogą stanowić obiektywne przeszkody w realizacji tych procesów.

Książka "Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu"
Górniewicz Ewa