Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce - Michał Bartyzel

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce

4.00 Oceń książkę!

Autor: Michał Bartyzel

Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788324698264
EAN:
Format: ...
Oprawa: miękka
Stron: 280
Data wydania: 2015-09-04
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
36.99
książka
45.47zł
książka
49.00zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Przy tworzeniu projektoacute;w informatycznych ludzie muszą umieć się dogadać. Brak wspoacute;lnej wizji, świadomości istnienia innych perspektyw czy zrozumienia potrzeb pomiędzy wspoacute;łpracującymi stronami zawsze prowadzi do porażki. Tym bardziej w środowisku Agile, gdzie ludzie ze świata biznesu i developerzy pracują razem, zdolność do skutecznej komunikacji staje się niezwykle ważna. Można nawet powiedzieć, że umiejętności miękkie mają tam większe znaczenie niż umiejętności techniczne, ktoacute;re łatwiej zdobyć.

Skuteczna komunikacja to taka sama umiejętność jak jazda samochodem czy programowanie. Michał Bartyzel doskonale to pokazuje, rozkładając cały proces rozmowy na proste elementy. Dzięki temu czytelnik może nauczyć się rozpoznawać wzorce i dopasowywać odpowiednie techniki do kontekstu rozmowy. Autor posługuje się prostym i zrozumiałym językiem, uważnie wybiera najważniejsze aspekty tematoacute;w z pogranicza psychologii i coachingu. Narzędzia, ktoacute;re czytelnik dostaje do ręki, można od razu wykorzystać w pracy.

Oprogramowanie szyte na miarę wyroacute;żnia się spośroacute;d pozycji o podobnej tematyce skupieniem na ludzkiej stronie tematu -nbsp;w miejsce proponowania kolejnych szablonoacute;w i metod. Nie jest to kolejne tłumaczenie z języka angielskiego, ani proacute;ba zastosowania amerykańskich technik w polskich realiach. Liczne przykłady zaczerpnięte prosto z życia pokazują, jakie błędy popełniamy w codziennych rozmowach i jak można ich uniknąć. Gwarantuję, że niejeden raz uśmiechniesz się podczas czytania zapisoacute;w rozmoacute;w.

Jest to książka promująca pierwszy punkt Manifestu Agile: ludzie i ich interakcje ponad procesy i narzędzia. Polecam ją gorąco wszystkim osobom zaangażowanym w pracę nad projektami informatycznymi wytwarzanymi w relacji klient-dostawca albo na wewnętrzne potrzeby organizacji.

Książka "Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce"
Michał Bartyzel