OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D - Janusz Ganczarski

OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D

4.00 Oceń ebook!

Autor: Janusz Ganczarski

Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788328318601
EAN: 9788328318601
Format: 168x237
Oprawa: ...
Stron: 544
Data wydania: 2015-08-19
Gdzie kupić tani ebook?
ebook
69.90
Ebook w Twoim domu w ciągu 48h
OpenGL na scenę!
  • Podstawy OpenGL, czyli co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tworzyć grafikę trójwymiarową przy użyciu tej biblioteki
  • Programowanie w Open GL, czyli jakie elementy należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu realistycznego obrazu
  • Bez matmy ani rusz, czyli jak zaprząc geometrię i arytmetykę do pracy przy scenie
Darmowa biblioteka OpenGL jest świetnym narzędziem do tworzenia grafiki trójwymiarowej na różnych platformach sprzętowych i w różnych systemach operacyjnych. Jej legendarne możliwości, doskonalone od 1992 roku do dziś, znakomicie sprawdzają się na przykład w grach komputerowych. Z kolei otwarty interfejs programistyczny pozwolił na zbudowanie wokół niej mnóstwa narzędzi uzupełniających i rozszerzeń, które przydadzą się każdemu użytkownikowi pragnącemu wykreować swój własny świat w formacie 3D.

Jeśli masz ochotę spróbować sił w programowaniu grafiki i zobaczyć na ekranie to, co na razie pozostaje jedynie w Twojej wyobraźni, ta książka pomoże Ci zrealizować cel. Dowiesz się z niej, jak zbudowana jest biblioteka, jakie zasady rządzą pisaniem programów w OpenGL oraz do czego służą obiekty i co możesz z nimi zrobić. Nauczysz się przekształcać scenę, budować modele oświetlenia i obsługiwać tekstury. Poznasz różne rodzaje buforów i zobaczysz, na czym polega antyaliasing. Odkryjesz też, jak przetwarzać geometrię obiektów i jak tworzyć realistyczne cienie. W dodatkach do książki znajdziesz natomiast informacje, które pomogą Ci rozpocząć pracę z tą biblioteką. Poznaj OpenGL i zachwyć świat swoimi grafikami!
  • Co to jest OpenGL?
  • Historia i perspektywy OpenGL
  • Pierwszy program
  • Rzutowanie i transformacje
  • Cieniowanie i oświetlenie
  • Tekstury i antyaliasing
  • Zaawansowane przekształcanie geometrii
  • Cienie
  • Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni
  • Rozszerzenia
  • Macierze i wektory
  • Język GLSL
Wykreuj swój świat z OpenGL!

Ebook "OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D"
Janusz Ganczarski