OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D - Janusz Ganczarski

OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D

4.00 Oceń książkę!

Autor: Janusz Ganczarski

Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788328301931
EAN:
Format: ...
Oprawa: miękka
Stron: 544
Data wydania: 2015-08-28
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
66.99
książka
38.47zł
książka
89.00zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

OpenGL na scenę!

Podstawy OpenGL, czyli co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tworzyć grafikę troacute;jwymiarową przy użyciu tej biblioteki
Programowanie w Open GL, czyli jakie elementy należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu realistycznego obrazu
Bez matmy ani rusz, czyli jak zaprząc geometrię i arytmetykę do pracy przy scenie

Darmowa biblioteka OpenGL jest świetnym narzędziem do tworzenia grafiki troacute;jwymiarowej na roacute;żnych platformach sprzętowych i w roacute;żnych systemach operacyjnych. Jej legendarne możliwości, doskonalone od 1992 roku do dziś, znakomicie sprawdzają się na przykład w grach komputerowych. Z kolei otwarty interfejs programistyczny pozwolił na zbudowanie wokoacute;ł niej mnoacute;stwa narzędzi uzupełniających i rozszerzeń, ktoacute;re przydadzą się każdemu użytkownikowi pragnącemu wykreować swoacute;j własny świat w formacie 3D.

Jeśli masz ochotę sproacute;bować sił w programowaniu grafiki i zobaczyć na ekranie to, co na razie pozostaje jedynie w Twojej wyobraźni, ta książka pomoże Ci zrealizować cel. Dowiesz się z niej, jak zbudowana jest biblioteka, jakie zasady rządzą pisaniem programoacute;w w OpenGL oraz do czego służą obiekty i co możesz z nimi zrobić. Nauczysz się przekształcać scenę, budować modele oświetlenia i obsługiwać tekstury. Poznasz roacute;żne rodzaje buforoacute;w i zobaczysz, na czym polega antyaliasing. Odkryjesz też, jak przetwarzać geometrię obiektoacute;w i jak tworzyć realistyczne cienie. W dodatkach do książki znajdziesz natomiast informacje, ktoacute;re pomogą Ci rozpocząć pracę z tą biblioteką. Poznaj OpenGL i zachwyć świat swoimi grafikami!

  • Co to jest OpenGL?
  • Historia i perspektywy OpenGL
  • Pierwszy program
  • Rzutowanie i transformacje
  • Cieniowanie i oświetlenie
  • Tekstury i antyaliasing
  • Zaawansowane przekształcanie geometrii
  • Cienie
  • Odwzorowanie środowiska i nieroacute;wności powierzchni
  • Rozszerzenia
  • Macierze i wektory
  • Język GLSL

Wykreuj swoacute;j świat z OpenGL!

Książka "OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D"
Janusz Ganczarski