Od pomysłu do zysku - Andrew James P., Sirkin Harold L.

Od pomysłu do zysku

4.00 Oceń książkę!

Autor: Andrew James P., Sirkin Harold L.

Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 9788362195664
EAN: 9788362195664
Format: 220 x 150 x 18
Oprawa: Miękka
Stron: 238
Data wydania: 2010
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
35.00
książka
39.90zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Jedyna innowacja warta zachodu to dochodowa innowacja.
Między pomysłem a innowacją istnieje duża różnica. Na imię jej zysk. Autorzy Od pomysłu do zysku, Jim Andrew i Hal Sirkin, twierdzą, że firmy muszą bardziej koncentrować się na osiąganiu zysków z innowacji ? finansowych oraz w formie innych korzyści przynoszących dochody ? aby zapewnić sobie wzrost, utrzymać konkurencyjność oraz przede wszystkim podnieść zwroty ze swoich wydatków na innowacje.
Autorzy przedstawiają koncepcję ?krzywej finansowej? ? to metoda umiejętnego wykorzystania czynników mających wpływ na zysk, do których należą: wielkość inwestycji początkowych, szybkość wprowadzania nowości na rynek, czas osiągania optymalnej skali produkcji oraz wysokość kosztów początkowych. Krzywa finansowa zmusza kadrę zarządzającą do posługiwania się tym samym językiem i do otwartej debaty na temat nieuchronnych kompromisów.
Od pomysłu do zysku pokazuje także, kiedy warto wykorzystać innowacje do celów pozafinansowych ? takich jak zdobywanie wiedzy, wzmocnienie marki firmy, zbudowanie silniejszego ekosystemu partnerów i współpracowników oraz rewitalizacja organizacji i jej pracowników.
Andrew i Sirkin pokazują, że firmy często nie potrafią zastosować różnych modeli biznesowych, by zmienić kształt krzywej finansowej i przerzucić ryzyko finansowe, techniczne i rynkowe na innych, lepiej przygotowanych do jego podjęcia. Autorzy szczegółowo omawiają zalety i wady trzech modeli ? integracyjnego, koordynacyjnego i licencyjnego ? i wyjaśniają, kiedy i w jaki sposób zastosować każdy z nich, by zmaksymalizować zysk z innowacji.
Książka porusza także takie aspekty innowacji, jak struktura organizacyjna i przywództwo. Podpierając się licznymi przykładami, autorzy opisują proces konsolidacji organizacji wokół idei osiągnięcia zysku z innowacji. Przedstawiają także siedem ważnych decyzji, jakie lider musi podjąć ? a nie powierzyć innym ? kiedy zarządza procesem innowacji w celu uzyskania najwyższego zwrotu z inwestycji.

Od pomysłu do zysku pokazuje, jak traktować innowacje jako proces zarządzania, a nie tajemnicze działania twórcze. Autorzy podkreślają, że to nie brak pomysłów najczęściej stanowi przeszkodę w odniesieniu sukcesu w innowacji, ale brak odpowiedniego przywództwa i dobrego zarządzania.
? Jarkko Sairanen, wiceprezes ds. Strategii korporacyjnej, Nokia
Innowacje to konkurencyjna broń XXI wieku. Ci, którzy opanują sztukę posługiwania się tą bronią, pozostawią innych w tyle. Andrew i Sirkin przedstawiają systematyczne podejście do podniesienia innowacyjności twojej firmy. Lektura obowiązkowa. Przeczytaj, zanim zrobią to twoi rynkowi rywale!
? J. Bruce Harreld, starszy wiceprezes ds. Marketingu i strategii, IBM
W Od pomysłu do zysku można znaleźć mnóstwo koncepcji i metod, które mogą pomóc każdej firmie w tworzeniu nowych produktów i usług generujących maksymalny zysk, a także przynoszących korzyści ich marce, relacjom i organizacji. Samsung zastosował te sposoby podejścia do innowacji i osiągnął fantastyczny wzrost organiczny, a także stał się jedną z czołowych marek na świecie.
? Jong-Yong Yun, wiceprezes i dyrektor generalny, Samsung Electronics

Książka "Od pomysłu do zysku"
Andrew James P., Sirkin Harold L.