Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej - Gruszczyk-Kolczyńska Edyta, Zielińska Ewa

Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej

4.00 Oceń książkę!

Autor: Gruszczyk-Kolczyńska Edyta, Zielińska Ewa

Wydawnictwo: Bliżej Przedszkola
ISBN: 9788364631399
EAN: 9788364631399
Format: 249 x 221 x 9
Oprawa: Miękka
Stron: 115
Data wydania: 2016
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
40.97
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała książka napisana przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską i Ewę Zielińską "Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski". Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Książka udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne.

Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu.


W publikacji znajdują się m.in.:

  Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole,
  Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy,
  Informacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje,
  Opisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieci,
  Opis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej,
  Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadań,
  Eksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacje,
  Cele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo,
  Sposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci,
  Arkusze diagnostyczne i rysunki.



Zawartość płyty CD:

ARKUSZE DIAGNOSTYCZNE:

  Czynności samoobsługowe - arkusz zbiorczy badanych dzieci
  Funkcjonowanie dzieci w zabawie tematycznej - zbiorczy arkusz diagnostyczny
  Funkcjonowanie dzieci w zadaniach realizowanych indywidualnie i w grupach
  Sprawność ruchowa - zbiorczy arkusz diagnostyczny

ARTYKUŁY NA TEMAT DIAGNOZY:

  Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje
  Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole
  O diagnozie nauczycielskiej, jej celach i zakresach
  Umiejętności społeczne - Wspomaganie rozwoju, wychowania i kształcenia pięciolatków

MATERIAŁY POMOCNICZE:

  Normy dotyczące wzrostu i wagi chłopców i dziewcząt
  Rozety - etapy układania
  Schemat toru przeszkód

Książka "Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej"
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta, Zielińska Ewa