Architektura Biznes, prawo, finanse Ciąża, wychowanie Dom, ogród Ezoteryka, magia Film, teatr Fotografia, edycja zdjęć Historia Hobby, kolekcjonerstwo Internet, komputery Krajoznawcze Kuchnia, potrawy Malarstwo, rysunek Moda, uroda Motoryzacja, transport Pierwsza pomoc, zdrowie Pozostałe Przyroda, krajobrazy Rękodzieło, biżuteria, szycie Rozwój osobisty Seks, relacje partnerskie Sport, forma fizyczna Sztuka, architektura Taniec, śpiew, muzyka Technika Wiara, duchowość Zwierzęta domowe, hodowlane
Pozostałe Thrillery, sensacyjne, kryminałyModa w demokratycznej Polsce zaczęła się na bazarach ndash; najpierw były tak zwane ręczniaki, następnie "szczęki", a po kilku latach powstały małe butiki. Potem przyszły siecioacute;wki i galerie handlowe, w ktoacute;rych moda z metką: "Made in Poland" nie znalazła miejsca.
Łoacute;dzki Fashion Week czy warszawskie targi Moustashe i Hush to nowe inicjatywy, dzięki ktoacute;rym okazało się, że polską modę można kupować i traktować jako część kultury.
Dziś polska moda jest modna. Polskie marki są modne. Co to znaczy? Ta książka to historie o życiu i pracy projektantoacute;w mody, ktoacute;rzy chcieli i chcą ndash; na roacute;żne sposby - ubierać Polskę.
Polska moda ma charakterek. Jest trochę cwaniacka, z odgapianiem i zbyt jawnymi "inspiracjamirdquo;. Trochę masowa i podążająca za gustem tłumu. Czasami jednak ocierająca się o geniusz. Na przykład kiedy proacute;buje znaleźć takie rozwiązanie, ktoacute;re zadowoli wszystkich: dziewczynę, ktoacute;ra szuka bluzki takiej, jaką ma jej koleżanka, i wymagającą panią chcącą wyglądać najbardziej oryginalnie, jak się da. Karolina pisze o pomijanej części polskiej kultury, kojarzonej z fatałaszkami i targowiskiem proacute;żności. A przecież to, jak wyglądamy, jak stwarzamy swoacute;j obraz jest częścią społecznego tańca. Zbyt ważnego, aby o nim nie myśleć. - Sylwia Chutnik
"Polska moda jest jak polska demokracja. Dopiero stara się siebie wymyślićrdquo;, mawia Ania Kuczyńska. I o tym jest ta książka. Karolina Sulej wybrała modę, by opowiedzieć o czasie transformacji. Nie ma tu czaroacute;w, że Polska jest światowym centrum mody, ani hołdu dla fasonoacute;w, choć jest sporo czułości dla ich twoacute;rcoacute;w. W sylwetkach projektantoacute;w odbija się droga, ktoacute;rą pokonała polska moda od szczęk na Placu Defilad do Instagramu i paryskiego wybiegu. Ciekawe! - Aleksandra Boćkowska, dziennikarka, autorka książki "To nie są moje wielbłądy. O modzie w PRL"
Pisano o kontuszach, pisano o Hofflandzie, ale najnowszą historią polskiej mody (a więc "mody na wolności") zajęła się dopiero Karolina Sulej. Czas był najwyższy, a autorka mogła przy okazji pokazać swoacute;j dziennikarski pazur.nbsp; Jej dociekliwe, barwne, ostro uchwycone portrety projektantoacute;w składają się na opowieść o tym, jak się w Polsce ubieramy od czasoacute;wnbsp; transformacj ustrojowej ndash; i kto za tym stoi. Z jednej strony widać, że nie mamy powodoacute;w do kompleksoacute;w. Z drugiej, i to książka Karoliny Sulej pokazuje bardzo trafnie, to właśnie kompleksy, aspiracje i niedobory kształtowały przez lata nasz polski styl. - dr Justyna Jaworska IKP UW
Karolina Sulej ndash; ur. 1985. Od 10 lat dziennikarka freelancerka związana m.in z magazynami: "Wysokie Obcasy", "Książki", "Viva! Moda". Zaczynała jako dziewiętnastolatka w "A4". Była redaktorką eksperymentalnego pisma o modzie "Maj", wicenaczelną "Exklusiv", redaktor prowadzącą "Podroacute;ży". Kiedyś stylistka, dziś zajmuje się antropologią mody ndash; jest doktorantką w Instytucie Kultury Polskiej, gdzie działa w Zespole do Badań nad Modą i pisze pracę o roli wyglądu w czasie drugiej wojny światowej. Prowadzi program o książkach dla TVP Kultura. Ma dwa szare koty, ktoacute;re uwielbiają spać na klawiaturze laptopa.
Książka "Modni"
Karolina Sulej