Moda model(ka) i czytelnicy -

Moda model(ka) i czytelnicy

4.00 Oceń książkę!

Autor: ...

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788380881556
EAN: 9788380881556
Format: 240 x 169 x 25
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Stron: 336
Data wydania: 2015
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
51.47
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Tytuł monografii Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze wskazuje na ścisłą relację pomiędzy modą jako fenomenem kulturowym a modelem jako kulturowym wzorcem poznawczym. Dzięki temu Czytelnik otrzymuje bogate, "gęste" opracowanie ukazujące swoisty splot wątków tworzonych w obrębie omawianego zagadnienia, a także może spojrzeć na modę jako "całościowe zjawisko społeczne" w rozumieniu M. Maussa, przekraczając tym samym wąską definicję kultury, w ramach której moda zazwyczaj jest określana. Monografia stanowi oryginalne ujęcie problemu, proponuje też ciekawą i zróżnicowaną perspektywę poznawczą. Z pewnością dużym atutem książki jest zestawienie tekstów autorów zagranicznych i polskich, co pozwala przy okazji na przekrojowy ogląd współczesnej humanistyki. Moda nie jest tu sprowadzona jedynie do roli manekina, to raczej - pozostając w kręgu tej metaforyki - swoisty wybieg, pozwalający zaprezentować kulturowe modele w aktualnym kontekście i uchwycić ich dynamikę.
Z recenzji dr. hab. Marka Pacukiewicza (UŚ)

Książka "Moda model(ka) i czytelnicy"