Kultura Toyoty - Jeffrey K. Liker

Kultura Toyoty

4.00 Oceń książkę!

Autor: Jeffrey K. Liker

Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 9788361732488
EAN:
Format: 165 x 240
Oprawa: twarda
Stron: 696
Data wydania: 2009-11-10
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
50.99
książka
62.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
W międzynarodowym bestsellerze, Droga Toyoty tłumaczono sukces tej firmy rewolucyjnym modelem 4P, którego elementami składowymi jest filozofia, ludzie, proces i rozwiązywanie problemów. Teraz, w książce Kultura Toyoty, autorytety w zakresie Toyoty, Jeffrey Liker i Michael Hoseus ujawniają, w jaki sposób Toyota wybiera, rozwija i motywuje swoich ludzi, aby zaangażowali się w proces wytwarzania produktów o najwyższej jakości. Z tej książki możesz dowiedzieć się, jak zrobić to w swojej firmie.

Kultura Toyoty poświęcona jest "systemom ludzkim", które Toyota wprowadziła po to, by wzmocnić zasady zaufania, obopólnego dobrobytu i perfekcji w swoich zakładach, salonach dilerskich i biurach na całym świecie. Autorzy zaczynają od przyjrzenia się procesowi ewolucji kultury Toyoty i zastanawiają się, dlaczego to właśnie ludzie są "sercem i duszą" Drogi Toyoty. Firma stosuje czteroetapowy proces rozwijania i zatrzymywania doskonale przygotowanych pracowników. Oto te etapy: przyciąganie, rozwijanie, angażowanie i inspirowanie.

Na podstawie wielu przykładów zaczerpniętych z długoletnich badań Likera oraz osobistego doświadczenia Hoseusa jako kierownika Toyoty, książka ta zapewnia narzędzia, które pozwalają:
  • znaleźć kompetentnych, zdolnych i chętnych pracowników,
  • rozpocząć proces szkolenia i "uspołeczniania" zatrudnianych pracowników,
  • ustalać i komunikować kluczowe wskaźniki efektywności na każdym poziomie organizacji,
  • szkolić pracowników tak, aby byli w stanie rozwiązywać problemy i nieustannie usprawniali wykonywane przez siebie procesy,
  • rozwijać liderów, którzy żyją filozofią firmy i uczą jej innych,
  • nagradzać doskonałą pracę i zapewniać pomoc tym, którzy zostają z tyłu.
Kultura Toyoty, która obejmuje całą firmę, stanowi podstawę jej sukcesu jako globalnego lidera pod względem doskonałości operacyjnej. Aby pomóc innym firmom stać się "Toyotą" w ich branży, autorytety w zakresie Toyoty - Jeffrey Liker oraz Michael Hoseus - przedstawiają tajniki tworzenia i utrzymywania kultury nakierowanej na ludzi, która zapewnia spójny rozwój, innowację, zyskowność i doskonałość.

Dzięki pełnemu dostępowi do dyrektorów, menedżerów i fabryk na całym świecie, autorzy mogą pokazać, w jaki sposób każda firma może zbudować kulturę ciągłego doskonalenia, poprzez:
  • przyciąganie, rozwijanie i angażowanie wyjątkowych osób
  • zachęcanie do rozwiązywania problemów na wszystkich poziomach organizacji
  • sprawianie, by kierownictwo stawało się odpowiedzialne przed pracownikami
  • inspirowanie pracowników do tego, by angażowali się na rzecz firmy, rodziny i społeczeństwa
  • zmianę działu HR w arbitrów uczciwego i spójnego postępowania
  • wykorzystywanie odgórnego i oddolnego procesu planowania w celu angażowania wszystkich w proces osiągania przełomowych celów.
Książka oferuje wgląd w fascynującą kulturę Toyoty ze zwróceniem szczególnej uwagi na niuanse procesu przenoszenia i odtwarzania tej kultury w różnych zakładach i biurach na całym świecie. Te wyjątkowe szczegóły są właśnie tym, czego potrzebuje Twoja firma, aby móc skorzystać z doświadczeń Toyoty.

Książka "Kultura Toyoty"
Jeffrey K. Liker