Koniec dziennikarstwa, jakie znamy - Kreft Jan

Koniec dziennikarstwa, jakie znamy

4.00 Oceń książkę!

Autor: Kreft Jan

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 9788323341987
EAN: 9788323341987
Format: 230 x 160 x 10
Oprawa: Miękka
Stron: 198
Data wydania: 2019
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
42.47
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Jeszcze nigdy tak niewiele medialnych organizacji nie decydowało o tym, o czym dowiaduje się tak wielu. Konsekwencje agregacji medialnych treści są mało rozpoznane, natomiast jej przejawy - pasjonujące. Oto Facebook staje się głównym źródłem informacji, detronizując stacje telewizyjne, a w pełni zautomatyzowany Google News, największy na świecie agregator wiadomości z serwisów informacyjnych, jest uznawany za bardziej godny zaufania niż owe serwisy.
W cyberprzestrzeni blisko pięćdziesięciu miliardów stron internetowych i niezliczonych przejawów medialnej aktywności agregatory są największymi beneficjentami cyfrowej rewolucji, "nowego wspaniałego świata", w którym mówią tak liczni, a słuchanych jest tak niewielu - to także konsekwencja ekspansji botów i nowych gatekeeperów.

"Jan Kreft, autor znanych medioznawcom i cenionych publikacji z zakresu analizy nowych mediów (m.in. Za fasadą społeczności), podejmuje w swojej monografii temat niezwykłej wagi, a jednocześnie słabo dostrzegany problem współczesnych mediów informacyjnych - kwestię gromadzenia i udostępniania materiałów internetowych typu dziennikarskiego. Problematyka agregatorów podjęta w niniejszej pracy jest jeszcze niemal niedostrzegana w światowej literaturze medioznawczej, a w polskiej - praktycznie nieobecna. Książka Jana Krefta stanowi pierwsze obszerne i wielowątkowe studium tej problematyki".
Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa

Książka "Koniec dziennikarstwa, jakie znamy"
Kreft Jan