Kanon filmów polskich - Klasyka (zestaw 10 filmów + książka) -

Kanon filmów polskich - Klasyka (zestaw 10 filmów + książka)

4.00 Oceń film!

Autor: ...

Wydawnictwo: ...
ISBN: 9788362086351
EAN: 9788362086351
Format: 0
Oprawa: ...
Stron: ...
Data wydania: 2012
Gdzie kupić tani film?
film
173.00
Film w Twoim domu w ciągu 48h
Box 10-cio płytowy. Wyjątkowa kolekcja zawierająca filmy najbardziej uznanych polskich reżyserów, która będzie doskonałym prezentem dla każdego, kto ceni kino ważne, wartościowe - jednym słowem: wybitne.
Kanon Filmów Polskich - klasyka, to filmy, które zapisały się na stałe w historii naszej kinematografii - i w pamięci widzów.

Wajda, Krauze, Polański, Morgernstern - to nazwiska, które rozsławiły polską kinematografię w świecie. Reżyserzy, tworzący filmy, obok których nie da się przejść obojętnie. Kino dramatyczne, kino ważne społecznie, kino z niezapomnianymi kreacjami aktorskimi - filmy sprzed lat kilkudziesięciu, inne sprzed kilku - wszystkie zdobyły uznanie zarówno krytyków i wielkie zainteresowanie widzów, którzy plasują te właśnie tytuły na czołowych miejscach we wszelkich rankingach na najlepsze filmy polskie. Doskonałe filmy wzbogacają teksty wybitnych filmoznawców, które być może pozwolą widzowi spojrzeć na pozornie doskonale znany obraz z inne perspektywy.

Kanał
Powstanie Warszawskie. Tragiczne losy żołnierzy oddziału AK, którzy z pozycji na Mokotowie usiłują przedostać się kanałami do walczącego jeszcze Śródmieścia. Wszystkich czeka śmierć. Dowódca `Zadra` wraca do kanału, bo oszukany przez tchórzliwego `Kulę` zostawił za sobą swój oddział. `Mądry` załamuje się, wychodzi przez właz i zostaje roztrzelany przez Niemców. Halinka popełnia samobójstwo, `smukły` ginie rozbrajając granaty. Ciężko ranny `Korab` i `stokrotka` docierają resztkami sił do Wisły, ale drogę zagradza im zamykająca kanał żelazna krata.

Pociąg
Kameralne studium psychologiczne penetrujące intymne stany uczuciowe ludzi spędzających noc we wspólnym przedziale wagonu sypialnego, którzy - pochłonięci własnymi dramatami, pozostają wewnętrznie samotni. Kupiony przypadkowo bilet na miejsce sypialne w pociągu z Warszawy na Hel łączy niespodziewanie młodą kobietę z nieznajomym mężczyzną. Marta ma za sobą jakiś głęboki dramat uczuciowy, Jerzy nie może się otrząsnąć po śmierci kilkunastoletniej pacjentki - samobójczyni - na stole operacyjnym.

Popiół i diament
Ostatni dzień wojny. Poranek pierwszego dnia pokoju. Pokazać tej szczególnej nocy losy młodego człowieka uwikłanego w okupacyjną przeszłość, zmęczonego bohaterstwem, przeczuwającego inne, lepsze życie. Cóż to za piękny temat do filmu. Tej szczególnej nocy spotyka się przeszłość z przyszłością - i zasiada do jednego stołu. Przy akompaniamencie tang i fokstrotów bohater filmu, Maciek Chełmicki, szuka odpowiedzi, jak żyć dalej - jak zrzucić dławiący bagaż przeszłości, rozwiązuje odwieczny dylemat żołnierza. Słuchać czy myśleć. A jednak Maciek zabije.

Do widzenia, do jutra…
Debiut reżyserski Janusza Morgensterna. Tło wydarzeń, o których opowiada film, stanowią autentyczne wątki z życiorysu Zbyszka Cybulskiego, współzałożyciela reżysera i aktora gdańskiego kabaretu studenckiego Bim-Bom. Autentyczna jest także postać Marguerite, córki francuskiego konsula, spędzającej w Polsce jedynie wakacje i święta. W prostą, romantyczną przygodę, autorzy filmu wpletli sceny realizowane w prawdziwych gdańskich piwnicach studenckich, próbując w ten sposób utrwalić niepowtarzalne zjawisko, jakimi były kabarety w drugiej połowie lat 50. Pragnęli oddać ich nastrój, urodę i przesłanie, a tym samym wyrazić stan ducha, tęsknoty ówczesnej młodej inteligencji. Gra Zbyszka Cybulskiego oddaje to wszystko, co ukrywa się w cieniu, poza wypowiadanymi słowami, lecz jest obecne w życiu: niezgoda na nietrwałość uczuć, na świat, w którym nie ma miejsca dla romantyzmu, na szczęście ulotne jak chwila.

Niewinni czarodzieje
Studium psychologiczne dwojga młodych ludzi. On - to młody lekarz sportowy, `po godzinach` jazzman w piwnicy muzycznej. Wygórowanych ambicji nie ma, marzy o domku i samochodzie, do uczuć nie przywiązuje większej wagi. Ma swoje sposoby budowania pewności siebie - tleni włosy, zachowuje się swobodnie, jeździ na motocyklu

Film "Kanon filmów polskich - Klasyka (zestaw 10 filmów + książka)"