Język polski 3 Wśród znaków kultury Pierwsze dziesięciolecia XX wieku Zakres podstawowy i rozszerzon - Brandeburska Elżbieta, Wnuk-Gełczewska Barbara

Język polski 3 Wśród znaków kultury Pierwsze dziesięciolecia XX wieku Zakres podstawowy i rozszerzon

4.00 Oceń książkę!

Autor: Brandeburska Elżbieta, Wnuk-Gełczewska Barbara

Wydawnictwo: MAC Edukacja
ISBN: 9788373154544
EAN: 9788373154544
Format: 230 x 160 x 12
Oprawa: Miękka
Stron: ...
Data wydania: 2004
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
33.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Główne walory podręcznika

* wysoki poziom merytoryczny
* bogaty kanon arcydzieł, tekstów ważnych w tradycji kultury
* nowoczesność - uwzględnia najnowsze badania, tłumaczenia, wprowadza nowe teksty literackie, kulturowe, pomaga śledzić współczesne tendencje i dyskusje
* logiczny, przejrzysty układ każdego rozdziału: - przed czytaniem (wybranego dzieła) - część przygotowująca do właściwego odbioru, przypominająca wiadomości, tworząca sytuację dydaktyczną, inspirująca; wprowadzane są komentarze, ćwiczenia, konteksty;
- tekst podstawowy (lektura w całości lub fragmencie) jako dominanta rozdziału;
- po lekturze - część komentująca, zawierająca sugestie interpretacyjne, sądy, pytania problemowe, różnorodne ćwiczenia;
- konteksty - pokazujące kontynuacje literackie i kulturowe, wspomagające realizację ścieżek edukacyjnych, poziomu podstawowego i rozszerzonego (bardzo często obudowane komentarzami i propozycjami ćwiczeń, podobnie jak tekst podstawowy);
- zadania - na zakończenie rozdziału rozbudowane polecenia dla uczniów, podsumowujące problematykę rozdziału, sprawdzające rozumienie zagadnień i umiejętności uczniów;
- notes - po każdym rozdziale; zawiera krótkie notki o twórcach, wyjaśnienia pojęć, terminów naukowych, literackich.
- zadanie typu maturalnego - po każdej epoce podsumowujące, sprawdzające wiedzę i ćwiczące np. czytanie ze zrozumieniem, prezentację, streszczenie, interpretację tekstu poetyckiego, prozatorskiego, interpretacje porównawcze, korespondencję sztuk, debatę i inne;
* uwzględnianie standardów egzaminacyjnych
* odwołanie się do doświadczeń młodzieży, uwzględnienie w kontekstach jej lektur i zainteresowań, prowokowanie do dyskusji
* otwartość na zmiany (każdy rozdział jest samodzielnym modułem, który można zestawiać, przestawiać, uzupełniać lub realizować w części); daje możliwość wyboru
* porządkowanie w układzie historycznoliterackim i problemowym - główne motywy, toposy, tendencje ukazane są w różnych epokach w kontynuacji lub przetworzeniu
* bogata szata graficzna.

Pewne partie tekstu, osobno wyróżnione, przeznaczone zostały dla uczniów zainteresowanych zdawaniem matury na poziomie rozszerzonym. Każdy rozdział zbudowany został wokół ważnego kulturowo dzieła literackiego, któremu towarzyszą komentarze ułatwiające analizę i zrozumienie utworu, konteksty z epoki i spoza epoki (czyli fragmenty dzieł literackich, publicystycznych lub naukowych i dzieła plastyczne) oraz ćwiczenia i zadania dla ucznia. Wyjaśnienie omawianych pojęć uczeń znajdzie w Notesie kończącym każdy rozdział. Dołączone indeksy umożliwiają szybkie odnalezienie informacji. Każdą epokę podsumowują ćwiczenia dodatkowe, zatytułowane Praktyka czyni mistrza, przygotowujące ucznia do nowego typu zadań, z którymi zetknie się na maturze. Podręcznik jest bogato ilustrowany dziełami sztuki obrazującymi omawiane zagadnienia.

Książka "Język polski 3 Wśród znaków kultury Pierwsze dziesięciolecia XX wieku Zakres podstawowy i rozszerzon"
Brandeburska Elżbieta, Wnuk-Gełczewska Barbara