Ja i mój świat. Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Etap obrazka. Karty pracy - Praca zbiorowa

Ja i mój świat. Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Etap obrazka. Karty pracy

4.00 Oceń książkę!

Autor: Praca zbiorowa

Wydawnictwo: Harmonia
ISBN: 9788371347450
EAN:
Format: 215 x 300
Oprawa: twarda
Stron: 118
Data wydania: 2014-10-15
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
38.99
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska.

Karty pracy zostały przygotowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością umysłową w stopniu umiarkowanym i w szczególny sposób uwzględniają specyfikę edukacji osób z autyzmem. Pozwalają na utrwalenie i pogłębienie wiedzy społeczno-przyrodniczej przedstawionej w podręczniku Ja i mój świat.

Różnorodne i ciekawie zilustrowane ćwiczenia przeplatane są zadaniami plastycznymi i elementami zabawy. Poziom trudności zadań wzrasta w kolejnych tematach. Część ćwiczeń tego samego typu planowo się powtarza, co, co pozwala uczniom na samodzielną pracę i stopniowe zdobywanie poszczególnych umiejętności. Rozpoznając i wskazując poszczególne osoby, przedmioty i zjawiska, uczniowie uczą się nowych pojęć związanych z ich najbliższym otoczeniem. Nazywając obiekty prezentowane na zdjęciach i ilustracjach oraz odpowiadając na pytania zawarte w tekście, rozwijają umiejętności językowe. Rozpoznając własne i cudze stany emocjonalne, nabywają umiejętności społecznych. Dopasowując elementy, ćwiczą zdolności percepcyjne. Rozwiązując proste labirynty lub uzupełniając ciągi przedmiotów, uczą się myślenia przyczynowo-skutkowego. Wykonując różnorodne zadania grafomotoryczne i plastyczne, stopniowo kształtują zdolności manualne.

Książka "Ja i mój świat. Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Etap obrazka. Karty pracy"
Praca zbiorowa