EBOOK Studia z neurologopedii - Iwona Nowakowska-Kempna

EBOOK Studia z neurologopedii

4.00 Oceń książkę!

Autor: Iwona Nowakowska-Kempna

Wydawnictwo: WAM
ISBN: 9788375056747
EAN: 44F56255EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 254
Data wydania: 2010
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
34.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Studia z neurologopedii uwzględniają zarówno teorię, jak i praktykę, co znalazło wyraz w strukturze publikacji. W części pierwszej podjęto problem dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera, uszkodzeniami i dysfunkcjami układu nerwowego, z zaburzeniami czynności pokarmowych. Część druga, dotycząca rozwiązań praktycznych, stosowanych w terapii neurologopedycznej, zgodnie z przedmiotem opracowania, traktuje o istocie terapii neurologopedycznej z różnych perspektyw: dzieci z ośrodków rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych, wykorzystania programów komputerowych i muzyki w terapii, funkcjonowania dzieci z MPDz, a także terapii w przypadku afazji motoryczno-amnestycznej. Prace o charakterze kazuistycznym od dawna cieszą się uznaniem logopedów, gdyż ukazują kulisy myślenia umożliwiającego nie tylko opis zaburzenia, ale także wyjaśnienie etiologii i projektowanie terapii. Uznając znaczenie uczenia się przez analizę przypadków, w trzeciej części zostały zamieszczone cztery prace opisujące poszczególne przypadki. Przekazując książkę do rąk Czytelników mamy nadzieję, że zapoznanie się z zawartymi w niej artykułami przyczyni się nie tylko do zdobycia wiedzy w zakresie neurologopedii, ale także skłoni i zachęci do projektowania własnych badań i programów terapii.
Wprowadzenie9
I. Neurologopedia w teorii i badaniach13
Jagoda Cieszyńska. Nowa rzeczywistość –nowa diagnoza15
Marta Korendo. Zespół Aspergera – neuropsychologiczne przyczyny zaburzeń językowych43
Ewa Kluczewska, Tomasz Golus, Katarzyna Kluczewska-Zygan. Wady wrodzone mózgowia u dzieci59
Danuta Pluta-Wojciechowska. Ocena czynności pokarmowych jako jedno z kryteriów badania logopedycznego77
Aleksandra Cios-Goldsztajn. Zaburzenia mowy po urazach czaszki i mózgu89
Irena Polewczyk. Komunikacja dziecka autystycznego – zagadnienia diagnozy i terapii logopedycznej97
II. Rozwiązania praktyczne109
Ewa Jeziorska-Bednarz. Istota terapii logopedycznej w ośrodkach rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych dla dzieci z uszkodzeniami ze spektrum neurologii111
Aleksandra Cios-Goldsztajn. Funkcjonowanie chorych z mózgowym porażeniem dziecięcym125
Anna Walencik-Topiłko. Elementy logorytmiki w terapii neurologopedycznej133
Małgorzata Barakomska. Reaktywacja funkcji językowych pacjentów z afazją (na przykładzie grupowej terapii logopedycznej)139
Mieczysław Chęciek. Intensywna terapia jąkających się jako wyznacznik jej efektywności147
Anna Żebryk-Stopa. Neurologopedia – specjalizacja w dziedzinie mającej zastosowanie w służbie zdrowia161
III. Analiza przypadków167
Anna Siudak. Stymulacja funkcji psychicznych, warunkujących posługiwanie się językiem w reedukacji osoby z afazją – studium przypadku169
Benita Selegrat. Specyfika zaburzeń mowy pacjentki z afazją dynamiczną. Opis przypadku195
Iwona Nowakowska-Kempna, Małgorzata Barakomska. Postępowanie terapeutyczne w pracy z pacjentem z afazją motoryczno-amnestyczną207
Karol T. Pawlas. Postępowanie terapeutyczne w przypadku pacjenta z afazją akustyczno-mnestyczną po napadzie padaczkowym Studium przypadku223
IV. Recenzje237
Sławomir Śniatkowski. Recenzja książki: Ray Cattell, An Introduction to Mind, Consciousness and Language239
Irena Polewczyk. Recenzja książki Danuty Pluty-Wojciechowskiej, Zaburzenia mowy u dzieci z rozszczepem podniebienia. Badania-Teoria-Praktyka247
Danuta Pluta-Wojciechowska. Recenzja książki Elżbiety Wianeckiej, Manualne Torowanie Głosek251

Książka "EBOOK Studia z neurologopedii"
Iwona Nowakowska-Kempna