EBOOK Słowotwórstwo na usługach reklamy. Mechanizmy tekstowe - Ewa Rogowska-Cybulska

EBOOK Słowotwórstwo na usługach reklamy. Mechanizmy tekstowe

4.00 Oceń książkę!

Autor: Ewa Rogowska-Cybulska

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
ISBN: 9788378650935
EAN: 83D3371AEB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: ...
Data wydania: 2013
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
36.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Przedmiotem analizy w niniejszej książce są mechanizmy perswazji słowotwórczej w tekstach reklamowych, przy czym teksty reklam traktowane są jako źródło przykładów zjawisk i faktów słowotwórczych o funkcji perswazyjnej, które można zaobserwować także w różnych innych typach tekstów. W analizie marketingowej przydatności środków słowotwórczych pominięte zostały zjawiska pozatekstowe, zwłaszcza tzw. naming, czyli nadawanie nazw reklamowanym obiektom.

Opisowi zostały tu poddane różne przejawy funkcjonowania derywatów w tekście, z uwzględnieniem takich aspektów tego zjawiska, jak okazjonalizmy tekstowe, rozumiane jako "neologizmy tworzone doraźnie, dla potrzeb konkretnego tekstu, mające zwykle charakter ekspresywny", a także słowotwórcze gry językowe stanowiące narzędzie perswazji, celem opisu jest jednak ukazanie nie tylko tych specyficznych, często nawet dość wyrafinowanych perswazyjnych zastosowań tekstowych środków systemu słowotwórczego, lecz również jego perswazyjnych użyć mało osobliwych.

Perswazja słowotwórcza jest tu rozumiana jako zjawisko polegające na tekstowym uwypukleniu struktury słowotwórczej wyrazów i jej zinterpretowaniu w sposób pozwalający na osiągnięcie planowanych dla danego tekstu skutków - bądź w wyniku tekstowej aktualizacji ich struktury systemowej, bądź w rezultacie jej tekstowej konstrukcji, dekonstrukcji lub rekonstrukcji. Źródłem słowotwórczych efektów perswazyjnych jest zatem albo tekstowa aktualizacja słowotwórczych środków systemowych, albo budowanie napięcia między słowotwórczymi relacjami systemowymi a (wewnątrz)tekstowymi.


Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu
Wstęp7

Rozdział I. Motywacja słowotwórcza w tekstach reklam a perswazja15

Sposoby perswazyjnego wykorzystywania motywacji słowotwórczej w tekstach reklam15
Kreowanie relacji słowotwórczych w tekstach reklam40
Definicje słowotwórcze w tekstach reklam58
Słowotwórcze uwagi metajęzykowe w tekstach reklam76

Rozdział II. Przydatność perswazyjna wybranych kategorii słowotwórczych w tekstach reklam86

Derywaty deminutywno-hipokorystyczne od rzeczowników pospolitych86
Nazwy abstrakcyjnych cech126
Nazwy wykonawców czynności156
Nazwy narzędzi176
Nazwy rezultatów czynności199

Rozdział III. O funkcji perswazyjnej reklamowych gniazd słowotwórczych215

Tekstowe gniazda słowotwórcze w reklamie215
Reklamowe gniazda słowotwórcze a wyrazy je inicjujące229
Reklamowe gniazda słowotwórcze a funkcje formantów
w tworzących je derywatach249
Perswazyjna wartość gniazd słowotwórczych ze względu na ich strukturę257

Rozdział IV. Powtórzenia słowotwórcze jako środek perswazji w reklamie270

O perswazyjnych walorach powtórzeń słowotwórczych270
Nagromadzenia słowotwórcze w tekstach reklam274
Wyliczenia słowotwórcze w tekstach reklam305
Pary wyrazów powiązanych słowotwórczo w tekstach reklam319

Podsumowanie i wnioski335
Bibliografia341
Indeks wyrazów objętych analizą355
Word Formation at the Service of Advertising: Textual Devices (Summary)367
???????????????? ? ??????? ???????: ????????? ????????? (??????)369

Książka "EBOOK Słowotwórstwo na usługach reklamy. Mechanizmy tekstowe"
Ewa Rogowska-Cybulska