EBOOK Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 3 - Philip G. Zimbardo

EBOOK Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 3

4.00 Oceń książkę!

Autor: Philip G. Zimbardo

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301183868
EAN: 6B93CA21EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 288
Data wydania: 2012
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
31.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Struktura i funkcje świadomości
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany "twarzą i głosem psychologii", wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.
W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
- Co nas motywuje?
- Jakie procesy sterują naszymi emocjami?
- Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?
- W jaki sposób powstają wspomnienia?
- Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy "wykrywacze kłamstw" naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny "styl uczenia się"? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Wstęp do wydania polskiego  IX
Do Studenta  XI
Nowości tego wydania  XV
Podziękowania  XVII
O Autorach XX

1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia  3

Jak stymulacja staje się wrażeniem?  6
1.1. Transdukcja: przekształcanie stymulacji we wrażenia 8
1.2. Progi: granice wrażeń  10
1.3. Teoria detekcji sygnałów  13
Zagadnienie psychologiczne Adaptacja sensoryczna 14

Co łączy zmysły? Co je różni? 15
1.4. Wzrok 16
1.5. Słuch 27
1.6. Porównanie wzroku, słuchu i innych zmysłów 35
1.7. Synestezja: wrażenia między zmysłami  43
Zagadnienie psychologiczne Doznawanie i doświadczanie bólu 44

Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem? 50
1.8. Przetwarzanie percepcyjne: odnajdywanie znaczenia we wrażeniu 51
1.9. Niejednoznaczność i zniekształcenia percepcyjne 56
1.10. Teoretyczne wyjaśnienia percepcji                 62
1.11. Zobaczyć i uwierzyć 74
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii 76
Włącz myślenie krytyczne Percepcja podprogowa i podprogowa perswazja  76
Podsumowanie rozdziału                       79

2. Myślenie i inteligencja 85

Jakie są komponenty myślenia?  88
2.1. Pojęcia 89
2.2. Wyobrażenia i mapy poznawcze 93
2.3. Myślenie i mózg 93
2.4. Intuicja                            96
Zagadnienie psychologiczne Schematy i skrypty pomagają ci określić, czego możesz się spodziewać  98

Jakie umiejętności mają osoby, które potrafią skutecznie myśleć?  101
2.5. Rozwiązywanie problemów 102
2.6. Ocenianie i podejmowanie decyzji 111
2.7. Stawanie się twórczym geniuszem  116
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii 120

Jak dokonujemy pomiaru inteligencji?  123
2.8. Binet i Simon tworzą Test Zdolności Szkolnych 124
2.9. Amerykańscy psycholodzy zapożyczają ideę Bineta i Simona 125
Zagadnienie psychologiczne Co można uczynić dla nieprzeciętnego dziecka?  133

Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy składa się z wielu zdolności? 137
2.10. Psychometryczne teorie inteligencji 138
2.11. Poznawcze teorie inteligencji  139
2.12. Kulturowe definicje inteligencji  144
2.13. Inteligencja zwierząt  146
Zagadnienie psychologiczne Wyniki testowe i samospełniające się proroctwo  148

W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami? 150
2.14. Jakie są dowody na to, że inteligencja jest dziedziczna?  152
2.15. Jakie są dowody na to, że inteligencja pozostaje pod wpływem środowiska? 153
2.16. Odziedziczalność (nie dziedziczenie) i różnice międzygrupowe 155
Zagadnienie psychologiczne Programy treningu mózgu: czy są skuteczne?  163
Włącz myślenie krytyczne Kwestia różnic międzypłciowych w zakresie zdolności  164
Podsumowanie rozdziału                       165

3. Stany świadomości 171

Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? 173
3.1. Narzędzia do badania świadomości 177
3.2. Modele umysłów świadomego i nieświadomego  180
3.3. Śpiączka i stany do niej podobne  185
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii 187

Jakie cykle występują w świadomości na co dzień?  189
3.4. Marzenia na jawie  189
3.5. Sen: tajemnicza trzecia część naszego życia 192
3.6. Marzenia senne: nocne widowisko                 203
Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia snu 211

Jakie inne formy może przyjmować świadomość?  215
3.7. Hipnoza  216
3.8. Medytacja 220
3.9. Stany spowodowane działaniem środków psychoaktywnych  222
Zagadnienie psychologiczne Uzależnienie i nałóg  234
Włącz myślenie krytyczne Zrewidowany pogląd na nieświadomość 237
Podsumowanie rozdziału                       240

Słownik pojęć 245
Bibliografia 257
Indeks nazwisk 291
Źródeł rycin  297
Źródeł rycin  299

Książka "EBOOK Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 3"
Philip G. Zimbardo