EBOOK Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 2 - Philip G. Zimbardo

EBOOK Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 2

4.00 Oceń książkę!

Autor: Philip G. Zimbardo

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301183851
EAN: A683B58DEB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 281
Data wydania: 2012
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
31.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Motywacja i uczenie się
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany "twarzą i głosem psychologii", wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.
W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
- Co nas motywuje?
- Jakie procesy sterują naszymi emocjami?
- Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?
- W jaki sposób powstają wspomnienia?
- Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy "wykrywacze kłamstw" naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny "styl uczenia się"? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Wstęp do wydania polskiego  IX
Do Studenta  XI
Nowości tego wydania  XV
Podziękowania  XVII
O Autorach XX

1. Motywacja i emocje 3

Co nas motywuje?  5
1.1. Dlaczego ludzie pracują: teoria McClellanda 6
1.2. Motywacja - niespodziewane skutki nagrody  11
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii 13

Jak określamy nasze motywacyjne priorytety?  13
1.3. Teoria instynktów, teoria popędów i psychodynamiczna teoria Freuda  14
1.4. Humanistyczna teoria Maslowa  17
Zagadnienie psychologiczne Ustalenie, co motywuje innych ludzi 22

Gdzie w hierarchię potrzeb wpasować głód i seks?  23
1.5. Głód: popęd homeostatyczny i motyw psychologiczny         24
1.6. Siła woli, rzepa i ciastka czekoladowe 31
1.7. Motywacja seksualna: pragnienie, bez którego da się żyć 33
1.8. Seks, głód i hierarchia potrzeb  38
Zagadnienie psychologiczne Zagadnienie orientacji seksualnej  39

Jak motywują nas emocje? 42
1.9. Jak emocje wiążą się z motywacją? 43
Zagadnienie psychologiczne Różnice emocjonalne między mężczyznami a kobietami zależą od biologii i kultury 50

Jakie procesy sterują naszymi emocjami? 51
1.10. Mózgowe podłoże emocji  52
1.11. Pobudzenie, poziom wykonania i odwrócone U 58
1.12. Psychologiczne teorie emocji: wyjaśnienie kilku dotychczas nierozstrzygniętych zagadnień  61
1.13. W jakim stopniu kontrolujemy własne emocje? 65
Zagadnienie psychologiczne Wykrywanie kłamstw  69
Włącz myślenie krytyczne Czy "wykrywacze kłamstw" rzeczywiście wykrywają kłamstwa? 71
Podsumowanie rozdziału                       75

2. Uczenie się i wychowanie 81

Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne? 86
2.1. Podstawy warunkowania klasycznego 87
2.2. Zastosowania warunkowania klasycznego  92
Zagadnienie psychologiczne Awersja do smaków a chemioterapia 101

Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? 102
2.3. Radykalny behawioryzm Skinnera  103
2.4. Siła wzmocnienia 104
2.5. Problem kary  115
2.6. Lista sposobów modyfikowania zachowania sprawczego 121
2.7. Porównanie warunkowania sprawczego i klasycznego 123
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii 127

Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?  127
2.8. Uczenie się przez wgląd: Köhler z szympansami na Wyspach Kanaryjskich 128
2.9. Mapy poznawcze: Tolman odkrywa, co jest w umyśle szczura  130
2.10. Uczenie się przez obserwację: wyzwanie rzucone behawioryzmowi przez Bandurę  133
2.11. Mechanizmy mózgowe, uczenie się i uczenie się poznawcze "wyższego rzędu" 138
Zagadnienie psychologiczne Lęk przed lataniem - ponowne spotkanie  139
Włącz myślenie krytyczne Czy każdy z nas prezentuje odrębny "styl uczenia się"?  142
Podsumowanie rozdziału                       146

3. Pamięć 151

Jaka jest natura pamięci? 154
3.1. Pamięć jest konstruowana i rekonstruowana  155
Zagadnienie psychologiczne Czy chciałbyś mieć pamięć "fotograficzną"?  158

W jaki sposób powstają wspomnienia?  161
3.2. Pierwszy magazyn: pamięć sensoryczna 162
3.3. Drugi magazyn: pamięć operacyjna  166
3.4. Trzeci magazyn: pamięć długotrwała  173
Zagadnienie psychologiczne Wspomnienia fleszowe: gdzie byłeś, kiedy… 183

W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? 185
3.5. Pamięć utajona i pamięć jawna  186
Zagadnienie psychologiczne Na końcu języka 192

Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? 193
3.6. Grzechy pominięcia 195
3.7. Grzechy włączania 201
3.8. Usprawnienie pamięci za pomocą mnemotechnik 209
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie pschologii do uczenia się psychologii 211
Włącz myślenie krytyczne Kontrowersja dotycząca odzyskanych wspomnień  213
Podsumowanie rozdziału                       217

Słownik pojęć 220
Bibliografia 231
Indeks nazwisk 261
Źródła rycin  266
Źródeł zdjęć  268

Książka "EBOOK Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 2"
Philip G. Zimbardo