EBOOK Kreatywność językowa w reklamie - Katarzyna Burska

EBOOK Kreatywność językowa w reklamie

4.00 Oceń książkę!

Autor: Katarzyna Burska

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788380882447
EAN: 0EC61121EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 186
Data wydania: 2016
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
23.70
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Podręcznik nie tylko dla specjalistów
Publikacja to podręcznik z zakresu kreatywności językowej w reklamie. Autorzy w przystępny, syntetyczny sposób prezentują techniki językowe wykorzystywane w reklamie w celu osiągnięcia lepszego efektu sprzedażowego. Przy każdej omawianej technice Czytelnik znajdzie liczne przykłady twórczego wykorzystania środków językowych, w tym również przykłady wizualne. Po kolejnych rozdziałach umieszczono zestawy ćwiczeń służące kształtowaniu umiejętności twórczego stosowania języka w reklamie.
Podręcznik zawierający bogaty materiał ilustracyjny oraz niebanalne, rozwijające ćwiczenia z pewnością będzie przydatny w pracy ze studentami kierunków humanistycznych (językoznawstwa, dziennikarstwa, komunikacji społecznej, kulturoznawstwa) oraz marketingu i zarządzania. Zainteresuje też praktyków związanych ze światem reklamy: copywriterów, pracowników firm reklamowych i wszystkich zajmujących się kreatywnym tworzeniem reklam oraz przemysłem z tym związanym.
SŁOWO WSTĘPNE9

CZĘŚĆ I. KREATYWNE WYZYSKIWANIE ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH15

Rozdział 1. WYRAZY I POŁĄCZENIA WYRAZOWE17
W końcu roku kupiłem w końcu mercedesa, czyli o wyrazach wieloznacznych17
Czy Bul może pokonać ból, czyli o homonimach24
Zostań ecoistą, czyli o neologizmach32
Gdy gorąco… kawa na zimno, czyli o antonimach40
Adam Kubełek kupuje telefon, czyli o nazwach własnych 43
O choinka! Ale numer, czyli o eufemizmach47
Cenowe hardkory, czyli o zapożyczeniach52
Czy temperówka może strugać wariata, czyli o frazeologizmach i ich modyfikacjach54
Jak przytulić rabat, czyli o naruszaniu łączliwości leksykalnej wyrazów65
Wiosną ceny rosną, czyli o rymach69
Rarka Plusa a "Lalka" Prusa, czyli o kalamburach71
Ćwiczenia75

Rozdział 2. WYPOWIEDZENIA 107
Piwo inne niż inne, czyli o powtórzeniach107
Negocjujesz, tankujesz, księgujesz, czyli o wyliczeniach112
Bo zupa była za słona, czyli o elipsie113
Ćwiczenia115

Rozdział 3. RELACJE MIĘDZY TEKSTAMI 119
Smacznego, miłego życia, czyli o nawiązaniach do konkretnych wypowiedzi119
Dziennik dobrych wiadomości Tesco, czyli o nawiązaniach do gatunków tekstu126
Czy wicie, co wam trza, czyli o nawiązaniach do stylów językowych134
Ćwiczenia141

Rozdział 4. ŚRODKI GRAFICZNE 145
Czy macie świet(l)ne pomysły, czyli o nawiasie145
O 100 wSPAniałych zabiegach, czyli o wielkich i małych literach147
Poserfuj u n@s, czyli o symbolach149
W net taniej, czyli o dekompozycji152
Jak wyglądają topniejące latem ceny, czyli o zestawieniach tekstu z obrazem155
Ćwiczenia159

CZĘŚĆ II. ANTY-DECORUM, CZYLI O NIESTOSOWNOŚCI W REKLAMIE169
Gładź, gładź, gładź, czyli ewokowanie zjawisk ze sfery seksu170
Masarnia "Stolec", czyli operowanie niesmacznym quasi-żartem174

BIBLIOGRAFIA 177

Książka "EBOOK Kreatywność językowa w reklamie"
Katarzyna Burska