EBOOK Gospodarka doświadczeń - Agnieszka Kacprzak

EBOOK Gospodarka doświadczeń

4.00 Oceń książkę!

Autor: Agnieszka Kacprzak

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301190408
EAN: D049BA98EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 268
Data wydania: 2015
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
31.90
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Perspektywa polskiego konsumenta
Gospodarka doświadczeń - koncepcja, która powstała w Stanach Zjednoczonych pod koniec XX wieku - powoli wkracza także do Polski. Przedstawia ona nowy sposób patrzenia na nowoczesnego konsumenta oraz ofertę rynkową przedsiębiorstw. Współczesny człowiek, funkcjonujący w świecie przepełnionym różnorodnymi informacjami, coraz częściej podejmuje decyzje zakupowe bazując na emocjach, a nie racjonalnych przesłankach. Oferowanie konsumentowi niezapomnianych doświadczeń powiązanych z produktem czy usługą jest doskonałym sposobem na wyróżnienie się i stworzenie trwałej relacji z marką.

Niniejsza książka stanowi istotny wkład do zrozumienia warunków i perspektyw rozwoju gospodarki doświadczeń w Polsce. Bazując na wynikach szeroko zakrojonych badań ilościowych i jakościowych, Autorki starają się udzielić odpowiedzi na pytanie, czy polscy konsumenci są gotowi do udziału w gospodarce doświadczeń oraz na ile koncepcja ta możliwa jest do zastosowania w Internecie. Lektura prezentowanej publikacji może stanowić inspirację zarówno dla badaczy zajmujących się tą tematyką, jak i dla przedsiębiorców oraz menedżerów, pragnących zaoferować swoim klientom niezapomniane doświadczenia.

"Recenzowana książka stanowi pierwszą kompleksową, zawierającą zarówno rozważania teoretyczne i badania empiryczne, pozycję literaturową na rynku polskim, wpisaną w nurt teoretyczny - gospodarka doświadczeń (…) Wyznacza kierunki dalszych badań naukowych w obszarze gospodarki i marketingu doświadczeń."



Z recenzji prof. dr. hab. Grzegorza Karasiewicza

"Książka stanowi oryginalne, dojrzałe studium nad sposobami kształtowania doświadczeń polskiego konsumenta. Czyta się ją z dużym zainteresowaniem, zawiera liczne, interesujące wyniki badan naukowych jak również ustalenia natury teoretycznej. Oceniana książka w moim przekonaniu stanowi jedno z nielicznych na krajowym rynku wydawniczym a jednocześnie wartościowe opracowanie z tego zakresu."



Z recenzji dr. hab. Edyty Rudawskiej, prof. US

dr Agnieszka Kacprzak, dr Katarzyna Dziewanowska, dr Monika Skorek - wykładają na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, są związane z Katedrą Marketingu oraz Katedrą Psychologii i Socjologii Zarządzania.
Wprowadzenie       9

Część I. Podstawy teoretyczne      15

1. Zachowania nabywcze a zarządzanie doświadczeniem konsumenta   16

1.1. Zachowania zakupowe konsumentów - ujęcie definicyjne     16
1.2. Modele zachowań konsumenckich    17
1.3. Zarządzanie doświadczeniem klienta w procesie zakupu w placówce handlowej   24
1.3.1. Cele, schemat i przetwarzanie informacji      25
1.3.2. Pamięć       25
1.3.3. Zaangażowanie     26
1.3.4. Postawy    26
1.3.5. Przetwarzanie afektywne     27
1.3.6. Atmosfera       28
1.3.7. Atrybucja i wybory konsumenta    28

2. Gospodarka doświadczeń - podstawowe zagadnienia   30

2.1. Czym jest gospodarka doświadczeń?   30
2.2. Geneza gospodarki doświadczeń   32
2.3. Doświadczenie w różnych naukach      37
2.4. Doświadczenie w naukach o zarządzaniu: doświadczenie konsumpcji i konsumpcja doświadczeń    39
2.5. Wymiary i typologie doświadczeń    46
2.6. Zarządzanie doświadczeniem konsumenta   49
2.7. Doświadczenie a wartość    56
2.8. Podsumowanie       60

Część II. Uwarunkowania rozwoju gospodarki doświadczeń w Polsce    63

3. Analiza specyfiki polskiego konsumenta na tle konsumenta zachodniego 64

3.1. Gospodarka doświadczeń a etap rozwoju kapitalizmu  64
3.2. Konsument na rynku krajów rozwijających się     65
3.3. Polska jako rynek rozwijający się   70

4. Poziom gotowości polskich konsumentów do udziału w gospodarce doświadczeń    73

4.1. Wyniki badań jakościowych     73
4.1.1. Metodyka badania      73
4.1.2. Uczucia wobec zakupów     77
4.1.3. Wyjątkowe wspomnienie o zakupach  81
4.1.4. Postawy wobec rzeczywistych przykładów zastosowania marketingu doświadczeń      85
4.1.5. Wartości i transformacje     88
4.1.6. Perspektywy rozwoju gospodarki doświadczeń  94
4.1.7. Wnioski    96
4.2. Wyniki badania ilościowego     99
4.2.1. Metodyka badania      99
4.2.2. Poziom gotowości konsumentów w Polsce do udziału w gospodarce doświadczeń      101

5. Rodzaje doświadczeń preferowanych przez polskich konsumentów   105

5.1. Koncepcja wymiarów doświadczeń      105
5.2. Metodyka badania       106
5.3. Segmentacja według rodzaju preferowanych doświadczeń  107
5.4. Podsumowanie       110

Część III. Porównanie doświadczeń konsumenta w sklepach realnych i wirtualnych    111

6. Wirtualizacja zachowań konsumenckich      112

6.1. Rozwój wirtualizacji      112
6.2. Poziom wirtualizacji w Polsce      114
6.3. Wirtualizacja zakupów (e-konsumpcja)    116
6.4. Największe e-sklepy w Polsce a gospodarka doświadczeń  119

7. Pomiar doświadczeń realnych i wirtualnych    124

7.1. Przedmiot pomiaru     124
7.2. Ogólne modele kreowania doświadczeń    125
7.3. Wskaźnik do pomiaru doświadczenia     133
7.4. Doświadczenie w sytuacji zakupowej   135
7.4.1. Doświadczenia w sklepach realnych    136
7.4.2. Doświadczenia w sklepach wirtualnych     143
7.5. Proponowane narzędzie pomiaru doświadczeń     149

8. Porównanie doświadczeń polskich konsumentów w sklepach realnych i wirtualnych    156

8.1. Wyniki badania jakościowego      156
8.1.1. Metodyka badania      156
8.1.2. Ulubione rzeczywiste i wirtualne sklepy uczestników badania     157
8.1.3. Rodzaje doświadczeń w ulubionym rzeczywistym i wirtualnym sklepie 161
8.1.4. Typy doświadczeń dostarczanych przez ulubione sklepy a satysfakcja konsumenta      178
8.1.5. Zjawisko "flow" oraz konsumpcja impulsywna  179
8.1.6. Ocena zakupów realnych w porównaniu z internetowymi 184
8.1.7. Podsumowanie     186
8.2. Wyniki badań ilościowych na podstawie sklepu Centrum Biegowe ERGO   188
8.2.1. Wprowadzenie     188
8.2.2. Prezentacja sklepu Centrum Biegowe ERGO   190
8.2.3. Metodyka badania      197
8.2.4. Analiza wyników    198
8.2.5. Wnioski: porównanie doświadczeń realnych i wirtualnych 206

Podsumowanie     211

Aneks statystyczny     216

1. Konstrukcja narzędzia do pomiaru gotowości do udziału w gospodarce doświadczeń  216

1.1. Test Alfa Cronbacha       216
1.2. Konfirmacyjna analiza czynnikowa (CFA)    217

2. Analiza zależności między poziomem gotowości uczestnictwa w gospodarce doświadczeń a zmiennymi demograficznymi    219

3. Konstrukcja narzędzi do pomiaru aktywności/pasywności oraz immersji/absorbcji   220

3.1. Test Alfa Cronbacha       220
3.2. Konfirmacyjna analiza czynnikowa (CFA)    221

4. Analiza skupień - segmentacja konsumentów   223

Bibliografia       224

Załącznik 1. Scenariusz wywiadu do badania metodą FGI   250
Załącznik 2. Lista stwierdzeń do badania ilościowego metodą CATI  255
Załącznik 3. Scenariusz wywiadu do badania metodą IDI   256
Załącznik 4. Lista stwierdzeń do pomiaru doświadczeń realnych i wirtualnych    262

Książka "EBOOK Gospodarka doświadczeń"
Agnieszka Kacprzak