EBOOK ECR - Efficient Consumer Response. Łańcuch dostaw zorientowany na klienta - Anna Baraniecka

EBOOK ECR - Efficient Consumer Response. Łańcuch dostaw zorientowany na klienta

4.00 Oceń książkę!

Autor: Anna Baraniecka

Wydawnictwo: Instytut Logistyki i Magazynowania
ISBN: 8387344761
EAN: DC7E4C8EEB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 255
Data wydania: 2004
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
40.95
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Książka zawiera spory ładunek poznawczy. Jest jedną z pierwszych publikacji na polskim rynku wydawniczym poświęcona wyłącznie strategii ECR, a z pewnością pierwszą, która ujmuje ją tak szeroko.


Dotąd problematyka ta była poruszana fragmentarycznie przy okazji omawiania różnych aspektów zarządzania. Liczne publikacje poruszały głównie praktyczne aspekty jej wykorzystania, bazując na wynikach projektów pilotowych i rozwiązaniach cząstkowych będących dorobkiem grup roboczych i organizacji krajowych ECR, których w Europie jest kilkanaście.


Książka ułatwia zrozumienie, czym jest ECR i gdzie może znaleźć zastosowanie. Jej adresatem są firmy, które współpracując w łańcuchach dostaw, dostarczają konsumentom produkty wypełniające codzienny koszyk zakupów. Przeczyta ją również z ciekawością każdy, kto interesuje się problemami dystrybucji oraz rozwojem technologii informatycznych wspomagających front sprzedaży i procesy zachodzące na jego zapleczu.


 


Od autora5
Przedmowa9
Część I . ECR jako strategia łańcucha dostaw13
1. Istota ECR15
1.1. Rynkowa i naukowa geneza ECR15
1.2. Definicje i zasady ECR18
2. Obszary zadaniowe ECR23
2.1. Zarządzanie popytem w strategii ECR26
2.2. Zarządzanie podażą w strategii ECR51
2.3. Technologie wspomagające w ECR77
Część II. Realizacja ECR – teoria i praktyka97
3. ECR w hierarchicznym układzie strategii przedsiębiorstw i w uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej97
4. Uwarunkowania implementacji ECR w łańcuchu dostaw109
5. Etapy realizacji ECR i ich uczestnicy128
6. Ocena stopnia zaawansowania wdrożenia i efektów ECR – karta wyników140
7. Korzyści z implementacji ECR147
8. Doświadczenia zagraniczne i polskie z zakresu wdrażania strategii ECR156
8.1. ECR w Stanach Zjednoczonych156
8.2. ECR w Europie162
8.3. ECR w Polsce171
Część III. Strategia ECR jako narzędzie poprawy konkurencyjności łańcuchów dostaw na przykładzie sektora farmaceutycznego177
9. Charakterystyka przemysłu farmaceutycznego177
10. Specyfika łańcuchów dostaw sektora farmaceutycznego179
11. Wykorzystanie ECR w farmaceutycznych łańcuchach dostaw211
11.1. Strategia EHCR211
11.2. Strategia ECRx229
12. Uwarunkowania implementacji strategii ECR w łańcuchach dostaw sektora farmaceutycznego231
Literatura241
Spis tabel i rysunków259

Książka "EBOOK ECR - Efficient Consumer Response. Łańcuch dostaw zorientowany na klienta"
Anna Baraniecka