EBOOK 7 problemów rozliczania czasu pracy - Iwona Jaroszewska-Ignatowska

EBOOK 7 problemów rozliczania czasu pracy

4.00 Oceń książkę!

Autor: Iwona Jaroszewska-Ignatowska

Wydawnictwo: Wiedza i Praktyka
ISBN: 9788375721492
EAN: 137E1364EB
Format: 0,0 x 0,0 x 0,0
Oprawa: ...
Stron: 39
Data wydania: 2010
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
35.67
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Podczas kontroli PIP w 2008 r. inspektorzy przeprowadzili 80,5 tys. kontroli u prawie 59,4 tys. pracodawców, z czego aż 86% zakończyło się wydaniem decyzji lub skierowaniem wystąpienia! Co trzecia kontrola skutkowała nałożeniem grzywny w drodze mandatu lub skierowaniem do sądu wniosku o ukaranie winnych popełnienia wykroczeń.


Ponadto, kontrole wykazały, że pracodawcy w dalszym ciągu nie przestrzegają przepisów o czasie pracy!



  • Nierzetelne prowadzenie ewidencji czasu pracy stwierdzono w co dziesiątej placówce ochrony zdrowia i u co dziesiątego pracodawcy zatrudniającego kierowców, a także w co piątym banku oraz w co czwartym towarzystwie ubezpieczeniowym


Pracodawcy naruszali również:



  • przepisy o odpoczynku dobowym,

  • zasadę przeciętnie 5-dniowego tygodnia pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym, nie udzielali pracownikom dnia wolnego za pracę w dniu wolnym z tytułu przeciętnie 5-dniowego tygodnia pracy, a także

  • nie określali w umowach niepwłnoetatowców liczby godzin pracy ponad określony w umowie wymiar, których przekroczenie uprawnia pracownika do dodatku do wynagrodzenia jak za pracę w godzinach nadliczbowych.


Jeśli miewasz wątpliwości, rozliczając czas pracy, a nie chcesz, aby Twoja firma dołączyła do tysięcy firm, w których inspektorzy wskazali nieprawidłowości w tym zakresie, dowiedz się, z czym najczęściej mają problemy Twoi koledzy po fachu i upewnij się, czy Ty prowadzisz rozliczenia bezbłędnie i zgodnie z prawem. Jeśli tak nie jest, skoryguj błędy, zanim inspektor PIP zrobi to za Ciebie lub były pracownik wniesie sprawę do sądu pracy! Z pomocą przyjdzie Ci praktyczny informator „7 problemów rozliczania czasu pracy”.


Jeśli nie jesteś pewien:



  • Jak rozliczać pracę w dni wolne i co należy się pracownikowi np. za pracę w sobotę?

  • Co oznacza i na czym polega łamanie zmian roboczych?

  • Jak ustalać okresy rozliczeniowe i pod jakim warunkiem możesz je zmienić?

  • Kiedy występują nadgodziny i jak je rozliczać?

  • Jak prawidłowo wprowadzać zmiany do harmonogramu czasu pracy?

  • O czym musisz pamiętać, rozliczając czas pracy niepełnoetatowca?

  • Jak prawidłowo przeliczyć urlop wypoczynkowy na godziny pracy?


Skorzystaj z praktycznego informatora „7 problemów rozliczania czasu pracy” i przekonaj się, jak szybko znikną Twoje wątpliwości!


Doradzają Ci najlepsi specjaliści


Możesz w pełni ufać wskazówkom zawartym w informatorze „7 problemów rozliczania czasu pracy” i stosować je bez obaw. Zostały one przygotowane przez specjalistów praktyków.


Autorki:



  • Anna Kolosa — Państwowa Inspekcja Pracy

  • Katarzyna Szymanowska — specjalista prawa pracy


zadbały także, aby informator napisany był przystępnie.


Szybko znajdziesz potrzebne informacje


Informator został opracowany tak, aby maksymalnie ułatwić Ci korzystanie z zawartych w nim wskazówek i porad. Podzielono go na rozdziały, z których każdy dotyczy innego problemu rozliczania czasu pracy. W każdym rozdziale znajdziesz omówienie problemów ujętych w formę pytanie-odpowiedź, a w odpowiedziach – podstawy prawne, na których opiera się uzasadnienie rozwiązania problemu i praktyczne, wzięte z życia przykłady. Ilustrują one dokładnie zasady rozliczania. W omówieniach pojawiają się także uwagi w ramkach, aby uwidocznić wszelkie sytuacje, co do których mogą pojawić się wątpliwości.


Aby jak najbardziej ułatwić Ci rozliczanie czasu pracy, w informatorze zamieszczono:



  1. Obszerną tabelę z porównaniem systemów czasu pracy:  

    • podstawowego,

    • równoważnego,

    • przerywanego,

    • w ruchu ciągłym,

    • skróconego tygodnia pracy,

    • pracy weekendowej.


    Pokazuje ona dla każdego z tych systemów:  

    • podstawę prawną,

    • dobowy i tygodniowy wymiar czasu pracy,

    • długość okresu rozliczeniowego,

    • okresy odpoczynku

    • oraz ustalenie systemu czasu pracy i odpoczynku.



  2. Wymiar czasu pracy i minimalna liczba dni wolnych w poszczególnych miesiącach 2011 r. – technika obliczania. Dzięki pokazanej tam technice obliczania nominalnego czasu pracy szybko ustalisz wymiar czasu pracy, oraz minimalna liczbę dni i wolnych od pracy w okresie rozliczeniowym.


Nie zwlekaj!


Jeśli miewasz wątpliwości, rozliczając czas pracy, nie czekaj aż kontrola PIP wskaże Ci, co jest nie w porządku. Poznaj wskazówki, przeczytaj przykłady, zastosuj się do rad, a zyskasz 100% pewności, że Twoje rozliczenia są zgodne z obowiązującym prawem, i w przyszłości unikniesz problemów z rozliczaniem czasu pracy, z którymi najczęściej borykają się kadrowcy, księgowi i specjaliści ds. personalnych.


Książka "EBOOK 7 problemów rozliczania czasu pracy"
Iwona Jaroszewska-Ignatowska