Architektura Biznes, prawo, finanse Ciąża, wychowanie Dom, ogród Ezoteryka, magia Film, teatr Fotografia, edycja zdjęć Historia Hobby, kolekcjonerstwo Internet, komputery Krajoznawcze Kuchnia, potrawy Malarstwo, rysunek Moda, uroda Motoryzacja, transport Pierwsza pomoc, zdrowie Pozostałe Przyroda, krajobrazy Rękodzieło, biżuteria, szycie Rozwój osobisty Seks, relacje partnerskie Sport, forma fizyczna Sztuka, architektura Taniec, śpiew, muzyka Technika Wiara, duchowość Zwierzęta domowe, hodowlane
Pozostałe Thrillery, sensacyjne, kryminałyWspólnym motywem przewodnim tekstów zebranych w tym tomie jest transformacyjna rola coachingu. Łączy je różnorodna w swoich źródłach refleksja nad praktyką coachingu jako narzędziem zmiany osobistej. Zaprezentowane zostały tu różne paradygmaty i modele coachingu w działaniu oraz kilka studiów przypadków z własnej praktyki autorów. Wielość przedstawionych podejść koncepcyjnych, od psychologii zorientowanej na proces aż do grafologii, daje ciekawy obraz rozległości i transdyscyplinarnego charakteru dziedziny coachingu. Ta wielość ma też zaletę wynikającą z cybernetycznego prawa koniecznej różnorodności - poszerzając repertuar metod, metafor i ram dla coachingu, zwiększamy możliwości zmiany. Autorów i redaktora tomu interesuje różnorodność prowadząca do synergii, większej skuteczności i samoświadomości, również samoświadomości zawodowej coacha.
dr hab. Adam Skibiński, prof. US, kierownik Zakładu Psychologii Języka i Komunikowania sięInstytut Psychologii, Uniwersytet Szczeciński
Coaching transformacyjny to proces osobistej przemiany i dotyczy tego, kim klient jest, a nie tego, co robi. Nie jest to praca na płytszych poziomach neurologicznych piramidy Batesona-Diltsa, czyli praca nad zmianą zachowań, rozwojem wybranych kompetencji, ani też nad przepracowywaniem ograniczających przekonań klienta. Coaching transformacyjny dotyczy całej jego osoby, jego tożsamości oraz wizji i misji, dlatego też jest to szczególny rodzaj coachingu, w którym rola coacha polega na byciu świadkiem zachodzącego procesu, a nie aktywatorem zmiany. W tym znaczeniu transformacja wydarza się sama - kiedy klient jest na nią gotowy. Coach swoją obecnością tworzy przestrzeń, a jako towarzysz buduje coachingową relację opartą na zaufaniu, w którą poprzez pytania wnosi uważność i poszerza świadomość klienta. Poprzez odkrywanie prawdy o sobie następuje integracja na głębszym poziomie tego, co początkowo jawi się jako dysharmonia, a nawet sprzeczność. Niniejsza książka prezentuje szeroki wachlarz koncepcji teoretycznych oraz modeli i narzędzi wspierających transformacyjny wymiar pracy coachingowej, a także opisy przypadków transformacji ludzi i zespołów w praktyce.
dr Lidia D. Czarkowska, dyrektor Centrum Coachingu Akademii Leona Koźmińskiego
Książka "Coaching transformacyjny jako droga ku synergii"