3D Studio VIZ 3i - Autodesk

3D Studio VIZ 3i

4.00 Oceń książkę!

Autor: Autodesk

Wydawnictwo: Helion
ISBN: 8371974353
EAN: 9788371974359
Format: B5
Oprawa: miękka
Stron: 432
Data wydania: 2001-03-29
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
55.20
książka
63.00zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
3D Studio VIZ w dziedzinie szeroko pojętej grafiki trójwymiarowej stanowi poważną konkurencję dla znacznie droższych i bardziej skomplikowanych programów. Jeśli natomiast chodzi o wizualizacje architektoniczne, projektowanie wnętrz i planowanie zagospodarowania terenu, VIZ jest wręcz bezkonkurencyjny. Możliwość współpracy z AutoCAD-em, interfejs użytkownika jak w innych CAD-owskich programach oraz standardowo wbudowane elastyczne narzędzia do modelowania takich obiektów jak ściany, okna, drzwi, ogrodzenia czy elementy szaty roślinnej, czynią VIZ-a niezastąpioną pomocą dla każdego grafika-projektanta. Oprócz tego, w porównaniu z innymi programami, VIZ posiada szereg usprawnień w zakresie animacji kamer, technik oświetlenia oraz tworzenia realistycznych materiałów.

Podręcznik ten przedstawia VIZ-a w wielu różnych zastosowaniach, związanych z prezentacjami architektonicznymi, animacją, modelowaniem i grafiką inżynierską. Kilkanaście przejrzyście i szczegółowo opisanych ćwiczeń zapozna cię z praktycznymi aspektami pracy z programem, bez wdawania się w zawiłą teorię i nadmiar skomplikowanych technicznych pojęć. Ćwiczenia te nauczą nowych technik pracy każdego użytkownika VIZ-a, zarówno początkującego, jak i profesjonalistę.

Czytając niniejszą książkę poznasz między innymi następujące zagadnienia:

  • Słownictwo i podstawowe pojęcia związane z grafiką 3D.
  • Konfigurowanie interfejsu użytkownika VIZ-a 3i.
  • Tworzenie scen z martwą naturą i ich animacja.
  • Projektowanie wnętrz i modelowanie elementów zabudowy pomieszczeń.
  • Tworzenie materiałów organicznych oraz stosowanych w budownictwie i architekturze.
  • Modelowanie krajobrazu, w tym powierzchni wody, roślinności, wody i efektów atmosferycznych.
  • Konstruowanie trójwymiarowej sceny na podstawie szkiców.
  • Renderowanie obrazów o wysokiej rozdzielczości i dopasowywanie wirtualnych kamer do zdjęć rzeczywistych obiektów.
  • Wizualizacje architektoniczne, animacje typu walkthrough.
  • Modelowanie obiektów mechanicznych, wykorzystanie powierzchni NURBS.
  • Animacja z wykorzystaniem odwrotnej kinematyki, planowanie animacji.
  • Przygotowywanie dokumentów do druku i sceny VRML.
Książka jest tłumaczeniem oryginalnego podręcznika dołączanego przez firmę Autodesk do programu 3D Studio VIZ 3i.

Książka "3D Studio VIZ 3i"
Autodesk